Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
Din punctul de vedere al graficii si continutului, formularul atasat in e-mail-urile capcana este asemanator paginii corecte de furnizare a serviciilor Bancii Carpatica. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicita date personale de autentificare precum cod client, utilizator si parola.
Astfel, mesajele electronice de tip „phishing” reprezinta tentative de furt de date personale/ bancare, iar persoanele vizate (clientii bancilor) nu trebuie sa raspunda sub nici o forma completand datele cerute.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Raiffeisen si Carpatica, tinte ale atacurilor de phishing.