Cercetarea GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic in gospodarii arata ca, dupa o crestere a acestuia cu 22 de procente pana la jumatatea anului 2008, se remarca o crestere putin mai mica pentru primele sase luni din 2009, adica de 17% in moneda nationala.
"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.
Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. Influentata în primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008.
Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.
In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie "vedeta" a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat o crestere extrem de mica, de sub 5%.
"Trendul la nivel mondial este consumul din ce in ce mai ridicat de produse sanatoase, naturale, fara coloranti. Romania nu face exceptie, consumatorii din tara noastra acorda la randul lor o atentie tot mai mare acestor aspecte", explica Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB) & Carlsrom Beverage.
In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip panel de consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.
Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. Influentata în primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008.
Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.
In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie "vedeta" a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat o crestere extrem de mica, de sub 5%.
"Trendul la nivel mondial este consumul din ce in ce mai ridicat de produse sanatoase, naturale, fara coloranti. Romania nu face exceptie, consumatorii din tara noastra acorda la randul lor o atentie tot mai mare acestor aspecte", explica Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB) & Carlsrom Beverage.
In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip panel de consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului "Hormonul fericirii" din ciocolata ii face pe romani sa uite de criza.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului "Hormonul fericirii" din ciocolata ii face pe romani sa uite de criza.