Potrivit MEDIAFAX, patronatele din transporturi au transmis un memoriu Guvernului pentru reducerea contravalorii vinietelor platite de operatorii de profil, in care au mentionat ca, urmare a respectarii prevederilor Regulamentului CE 561/2006, timpii de conducere si de odihna limiteaza firmele de transport la folosirea partiala a infrastructurii rutiere.

Astfel, numarul de zile de utilizare este de circa 200, iar plata rovinietei se realizeaza pentru 365 de zile. Calculul zilelor de folosire efectiva a drumurilor include zilele obligatorii de odihna saptamanala (104 zile/an), al zilelor libere oficiale (11 zile/2012), al diferitelor restrictii temporare de canicula sau viscol, precum si cele de sezon de vara.

"Totodata, nu trebuie sa uitam ca plata taxelor de drum la nivel european a fost gandita doar pentru folosinta autostrazilor si a portiunilor modernizate ale drumurilor europene. Urmand aceasta ratiune, este vizibila lipsa legaturii intre pretul actual al rovinietei (ce nejustificat este raportat la euro) si dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toata perioada valabilitatii acesteia, precum si de a circula pe autostrazi si drumuri europene reabilitate", se arata intr-un comunicat al patronatelor din industria de profil.

Transportatorii prezinta, comparativ, situatia sistemului de plata a taxelor de autostrada din Ungaria, unde pe o retea de peste 1.300 de km de autostrazi vinieta pe 13 luni (396 de zile) costa circa 830 euro, iar pentru un an ajunge la 766 euro.