Acest congres va fi organizat sub patronajul FISITA - Federatia Internationala a Societatilor de Ingineria Automobilului - de catre Universitatea din Pitesti, in 2-4 noiembrie 2011 », a declarat pentru gandul profesor doctor inginer Dan Marinescu, director executiv al Centrului de cercetare « Ingineria Automobilului » din cadrul Universitatii din Pitesti.

Pana atunci, hibridul - despre care profesorul Marinescu spune ca nu urmeaza sa fie fabricat la Dacia, fiind doar un automobil "de laborator" - va fi supus la primele probe in cursul lunii iunie. Cu acest prilej vor fi determinate performantele vehiculului in special in ceea ce priveste consumul de combustibil si nivelul emisiei de dioxid de carbon. "Probele se vor desfasura pentru inceput pe standul cu rulouri din laboratorul « Sisteme Alternative de Propulsie pentru Automobile- Energii Alternative si Regenerabile»'', ne-a spus Dan Marinescu, scrie MEDIAFAX.

Automobil cu emisii de dioxid de carbon de 99 g/km

Dacia Hamster Hybrid-Electricway 4WD reprezinta un studiu al Centrului de Cercetare Universitara Ingineria Automobilului, din cadrul Universitatii din Pitesti, avand ca scop realizarea unui automobil cu emisii de dioxid de carbon de 99 g/km.

Recent, reprezentantii Automobile Dacia Group Renault au precizat pentru gandul ca Dacia Hamster nu este un vehicul dezvoltat de Dacia. "Dacia Hamster este un proiect universitar dezvoltat de Facultatea mecanica si tehnologie a Universitatii din Pitesti, in colaborare cu Centrul Ingineria Automobilului. Lucrarea a fost realizata de studenti masteranzi, in cadrul proiectului de cercetare dezvoltat de Universitatea din Pitesti", ne-a declarat Luiza Domnisoru, sef Serviciu Comunicare Corporate si Relatii Publice in cadrul Grup Renault Romania, conform Gandul.