Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a avut in cursul diminetii de miercuri o intrevedere cu mai multi reprezentanti ai conducerii companiei Renault, subiectul discutiei reprezentandu-l modalitatea prin care statul poate incuraja cumpararea masinilor electrice in locul celor care folosesc combustibil fosil, scrie Realitatea

Borbely a precizat ca, in urma discutiilor, a ajuns la concluzia ca exista doua variante pentru ca statul sa stimuleze cumpararea de vehicule electrice.

Intr-o prima faza, beneficiari vor fi institutiile publice, iar facilitatile vor veni de la Fondul de Mediu in doua forme, fie prin programul Rabla, fie prin subventionare directa a unui procent de pana la un sfert din costul unei masini electrice.

"Am facut un calcul. Diferenta de pret dintre o masina electrica si una normala cu performante similare este de aproximativ 5.000 de euro si atunci ne-am gandit ca institutiile care au o masina veche pe care vor sa o caseze prin programul Rabla si in locul ei sa-si cumpere o masina electrica sa primeasca sase vouchere in loc de unul. Prin ordonanta de urgenta vom stabili exact procedura prin care acest lucru se va putea realiza", a spus Borbely, conform MEDIAFAX.

O alta varianta este cea in care institutia care vrea sa cumpere o masina electrica nu are niciun vehicul pe care sa-l poata casa. "In aceste conditii institutia respectiva poate primi de la Fondul de Mediu o subventie de pana la 25% din valoarea masinii noi. Urmeaza sa stabilim exact procentele", a adaugat ministrul Borbely.

  • Care sunt avantajele unei masini electrice?

Potrivit reprezentantilor Renault, o masina electrica are o autonomie de pana la 160 de kilometri, iar incarcarea ei dureaza 8 ore si poate fi facuta cu ajutorul unei borne care costa aproximativ 400 de euro.

"Exista si incarcatoare rapide care costa insa cateva mii de euro", a mai explicat ministrul. Potrivit datelor prezentate de reprezentantii Renault o incarcare a bateriei unei astfel de masini pentru parcurgerea a 100 de kilometri presupune un consum de 18 kilowati, "ceea ce inseamna mai putin de 2 euro".

Potrivit calculelor prezentate de Borbely diferenta de 5.000 de euro dintre pretul unei masini normale si cel al uneia electrice poate fi amortizata in circa 5 ani.