Pornind de la premiza ca exista cerere pentru o masina adaptata pentru tarile in curs de dezvoltare, care este usor de utilizat si poate face fata drumurilor proaste, Renault s-a gandit sa produca modelul Logan, o masina al carei pret sa fie in jur de 5.000 de euro, scrie Wall-Street.

Astfel, filiala Renault a salvat industria auto romaneasca si a produs 1.340 de autoturisme pe zi in ultimul sau an de varf (2008), insa cand criza economica si-a facut simtita prezenta, iar cererea interna a scazut cu 60%, productia a fost suspendata pentru cateva saptamani pentru a regla nivelul stocurilor. [Pe sistemul "buturuga mica rastoarna carul mare": Popularitatea Dacia afecteaza vanzarile Renault]

Salvarea Dacia a venit de la programele de innoire a parcurilor auto din Europa, in special cu cel german, care oferea o prima de casare de 2.500 de euro pentru o masina veche in schimbul uneia noi. Desi guvernul german a dorit sa sustina productia auto din Germania, cea care beneficiat de aceasta masura a fost Dacia, intrucat cumparatorii si-au dat seama ca pot cumpara un Logan nou la aproape jumatate de pret. [Exporturile Dacia au redus cu 80% deficitul comercial al Romaniei cu Germania]

"Aproximativ 85% din productia Dacia ajunge la export", a spus directorul general al companiei, Francois Foumont.

Germania a primit 40.000 de unitati in primele 6 luni din 2009, Franta - circa 25.000, in timp ce doar 23.000 au fost vandute in Romania. [Francezii, tot mai "indragostiti" de Dacia]

Mai multe detalii gasiti aici.