Potrivit Sotto, totul a inceput cu adoptarea sistemului de supraalimentare, propulsoarele aspirate, de turatie mare existand inca in gama BMW, dar fara a mai fi exclusive. Noile unitati cu turbocompresor fac parte din paleta de motorizari a (aproape) intregii game. Totusi, avand in vedere ca sunt niste propulsoare foarte performante, clientii/fanii par a se fi obisnuit repede cu ideea.
O alta "mostenire" care parea foarte stabila in traditia BMW era aceea a motoarelor aspirate pentru versiunile M, mai noteaza Sotto. Si la aceasta parte s-a renuntat in momentul in care au aparut primele SUV-uri M, adica X5 M si X6 M, dotate cu propulsor V8 biturbo. Mai mult decat atat, se pare ca viitoare generatie a lui BMW M5 va primi tot un motor biturbo, fie ca este vorba de actualul V10 de 5 litri, fie ca se va prefera V8-ul de pe X5 M si X6 M.
Si inca o dilema pentru fanii BMW se refera tot la versiunile M, care ar putea fi propulsate de motoare turbodiesel. Foarte performante, dar diesel. Asa reiese dintr-un interviu acordat de un oficial BMW pentru revista britanica Autocar. Motivele pentru care BMW ar face asta tin de emisiile de CO2, foarte mari pentru modelele "grele" - M5, X5 si X6 M. De asemenea, bavarezii spun ca nu s-a luat nici o decizie concreta si ar putea trece ceva timp pana la o asemenea decizie, dar - daca se ajunge la acest aspect - vor fi pregatiti cu propulsoare diesel foarte performante.
Mai multe detalii aici.
O alta "mostenire" care parea foarte stabila in traditia BMW era aceea a motoarelor aspirate pentru versiunile M, mai noteaza Sotto. Si la aceasta parte s-a renuntat in momentul in care au aparut primele SUV-uri M, adica X5 M si X6 M, dotate cu propulsor V8 biturbo. Mai mult decat atat, se pare ca viitoare generatie a lui BMW M5 va primi tot un motor biturbo, fie ca este vorba de actualul V10 de 5 litri, fie ca se va prefera V8-ul de pe X5 M si X6 M.
Si inca o dilema pentru fanii BMW se refera tot la versiunile M, care ar putea fi propulsate de motoare turbodiesel. Foarte performante, dar diesel. Asa reiese dintr-un interviu acordat de un oficial BMW pentru revista britanica Autocar. Motivele pentru care BMW ar face asta tin de emisiile de CO2, foarte mari pentru modelele "grele" - M5, X5 si X6 M. De asemenea, bavarezii spun ca nu s-a luat nici o decizie concreta si ar putea trece ceva timp pana la o asemenea decizie, dar - daca se ajunge la acest aspect - vor fi pregatiti cu propulsoare diesel foarte performante.
Mai multe detalii aici.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului BMW, gata sa mai distruga un mit - Versiunile M ar putea primi motoare diesel!.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului BMW, gata sa mai distruga un mit - Versiunile M ar putea primi motoare diesel!.