Care este profilul tinerilor romani cu varste intre 14 si 21 de ani:

• 79% dintre adolescenti intra zilnic pe internet;

• un sfert dintre tinerii cu varste intre 14 - 21 ani participa in actiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri;

• dintre bauturi, cele carbogazoase sunt cele mai des consumate saptamanal, dar au si cea mai mare concurenta pentru gusturile tinerilor;

• 8% dintre tineri detin o consola de jocuri;

• baietii sunt mai predispusi decat fetele sa isi cumpere smartphone-uri;

• cea mai iubita echipa locala de fotbal este Steaua Bucuresti, iar din strainatate, FC Barcelona;

• 5% dintre adolescenti detin un telefon iPhone;

• mai mult de 50% din tineri au branduri favorite de ingrijire personale, carora le sunt fideli;

• doar 1 din 10 adolescenti nu se implica in deciziile de achizitie din gospodarie;

• jumatate dintre tineri ar pleca din tara in eventualitatea unui castig mai mare;

• religia nu este pe cale de disparitie pentru adolescenti, ajungand sa le ofere o explicatie credibila despre lume si viata in general.

Studiul „Tanarul in Romania. Profil urban de marketing” a fost realizat in perioada mai - noiembrie 2011, pe un esantion de 900 de respondenti reprezentativi pentru populatia de 14-21 ani din mediul urban.

Acesta a fost realizat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting, cu sprijinul publicatiei de marketing Smark Research.