Astfel, 45% dintre romani au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, 11,8% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate, iar 19,8% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica, scrie Wall-Street.

Doar 22,8% dintre respondenti nu si-au modificat comportamentul de consum.

Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor se refera la: cresterea preturilor (76,2%); reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,5%); pierderea locului de munca (17,4%); pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (14,4%); cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (14,4%).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,45%.