"Criza s-a facut simtita in Romania si in retail, chiar daca exista inca posibilitati reale de crestere si dezvoltare pe acest segment. Pe parcursul anului trecut s-a inchis un numar impresionant de magazine atat din marile centre comerciale cat si de pe arterele comeciale ale Capitalei, cum ar fi Calea Victoriei si bulevardul Magheru. Numarul magazinelor care intra in faliment a crescut semnificativ in ultimele luni, iar criza va accentua presiunea asupra preturilor pentru locatiile premium", a declarat vicepresedintele firmei de consultanta A.T. Kearney, Michael Weiss.

Reprezentantii companiei de consultanta considera ca, in tarile aflate in curs de dezvoltare, criza va afecta in principal vanzarea de electrocasnice si de bunuri care tin de amenajarea locuintei, in timp ce vanzarile de alimente, bauturi si produse cosmetice vor fi cel mai putin afectate.

Potrivit studiului, populatia Romaniei cu varste cuprinse intre 15 si 39 ani, clientii tinta ai marilor centre comerciale, cunoaste o dinamica mai accentuata decat in China sau Brazilia. Potrivit studiului, sectorul de retail din Romania este unul slab dezvoltat comparativ cu restul tarilor din Estul Europei, in ciuda dezvoltarii agresive a hipermarketurilor in ultimii trei ani.