Pe hartie, noua cutie de viteze se anunta o capodopera a inginerilor BMW care asteapta acum confirmarea pasionatilor. Transmisia, cu 7 trepte, foloseste doua discuri de ambreiaj in baie de ulei pe principiul folosit si de DSG-ul lui VW si de cutia Powershift a celor de la Volvo.
Unul din discuri este raspunzator pentru cuplarea treptelor 1, 3, 5, 7 si pentru marsarier, iar celalalt se ocupa de cuplarea treptelor 2, 4 si 6. Practic, indiferent in ce treapta ruleaza masina, un disc de ambreiaj este pregatit cu treapta urmatoare preselectata, astfel incat schimbul s adecurga foarte rapid. Atat de rapid incat, echipat cu aceasta cutie, coupe-ul M3 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4.6 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decat versiunea cu cutie manuala, in conditiile unui consum mediu de 11,9 l/100 km, destul de putin pentru un V8 de 4 litri si 420 CP.
De asemenea cei de la BMW sustin ca noua cutie "M" reduce emnisiile de noxe.


Cei de la BMW sustin ca noua transmisie este special proiectata pentru turatii maxime de 9.000 rpm ale motorului si permite operarea indelungata in regim de circuit, fara probleme de supraincalzire.