Nume mari au colaborat la un proiect - AKTIV - menit sa initieze si sa testeze utilitatea unor sisteme care ar urma sa reduca simtitior numarul accidentelor. Printre aceste nume regasim producatori de automobile, electronica si agentii specializate in siguranta traficului: Bosch, BMW, Volkswagen, Ford, Opel, MAN, Daimler etc.

Iata asadar ce sisteme urmeaza a fi implementate treptat, la bordul automobilelor:

Noutatea consta insa in faptul ca, daca si in urma franarii masina nu opreste la timp si soferul nu reactioneaza, acesta va simti cum volanul se manevreaza singur in as afel incat sa evite impactul. Manevra nu este insa complet automata, iar soferul trebuie sa urmeze impulsul din volan. Pe de alta parte, soferul poate ignora acest impuls.

Acest sistem va fi insa completat de un unul care corecteza automat trasa in cazul in care soferul nu reactioneaza la semnale. Ca si in cazul sistemului prezentat mai sus este de preferat ca soferul sa urmeze impulsul din volan, dar poate ignora traiectoria sugerata, avand control deplin asupra masinii.