Cei de la Continental si-au spus ca se poate interveni si cu sisteme pentru dinamica laterala, nu doar cea longitudinala, as aca au pus la punct un sistem care il poate ajuta pe sofer sa vireze can este aproape sa loveasca o alta masina din spate.


Acest sistem foloseste aceeasi senzori radar ca si sistemul de franare automata si functioneaza doar pe masinile cu directie asistata electronic si cu ESP. Practic, atunci cand un impact este iminent si s-a trecut deja de ultimul punct de franare, directia primeste un impuls pentru a evita obstacolul prin lateral. Soferul simte impulsul si nu face decat sa controleze volanul actionat aproape automat.


Continental spune ca acest sistem, numit Emergency Steer Assist (ESA), nu poate face manevra complet automat si este necesar ca soferul sa ia decizia si sa judece limpede manevra. Sistemul doar il ajuta sa controleze si ii sugereaza ce ar trebui facut.

Este de asteptat ca ESA sa debuteze in serie cam in 2 sau 3 ani, initial pe modelel premium.

Ramane insa de vazut daca nu cumva impulsul din volan si situatia critica nu il vor face pe sofer sa vireze fara sa se asigura ca nu are alte masini pe banda alaturata sau ca nu vin masini pe contrasens.