Lamborghini si rivalii sai considera ca masinile sport de lux ar trebui protejate, intrucat parasesc garajul doar in weekend, contribuind cu doar 0,3% la emisiile din UE.

"Ca brand de lux reprezentam Europa pe glob. Suntem o categorie care trebuie protejata”, a precizat directorul executiv Lamborghini, Stephan Winkelmann.

Multi fabricanti europeni de masini se tem ca noile norme UE referitoare la emisii ii vor face necompetitivi pe glob, conducand la disparitia lor.


Masinile sport, care de obicei au emisii intre 200 si 500 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, vor fi sustinute diferit pentru a fi competitive pe pietele internationale.

“Vrem un rezultat bun pentru mediu, insa nu dorim ca noile reguli sa aduca dezavantaje producatorilor de nisa si de volume mici, cei mai multi sunt in Marea Britanie”, a precizat un diplomat din Marea Britanie.


“Incercam sa reducem emisiile de CO2 anii viitori, facem tot ce putem, insa nu vom putea sa indeplinim cerintele europene de 120 sau 130 de grame pe kilometru”, a precizat oficialul Lamborghini.

Citeste articolul integral pe Wall-Street