Cel putin Chevrolet Corvette, in cea mai sportiva varianta - ZR1 - demonstreaza deocamdata ca poate tine piept celor mai rapide masini produse de europeni si japonezi.

De data aceasta "cobaiul" a fost Nissan GT-R, un model legendar care demonstreaza, prin generatia actuala, ca japonezii stiu sa faca masini foarte-foarte rapide.

Recent, Nissan GT-R a reusit sa parcurga circuitul Nurburgring in 7 minute si 29 de secunde, batand astfel cu 3 secunde recordul detinut pana atunci de Porsche 911 GT2.

Nissan GT-R are un propulsor V6, de 3,8 litri, care produce 480 CP cu ajutorul a doua turbocompresoare. Tractiunea este integrala, iar cutia de viteze este una cu dublu ambreiaj. Masina accelereaza pana la 100 km/h in sub 4 secunde si atinge peste 300 km/h.

Cum au auzit de timpul stabilit de Nissan cu cel mai puternic model din gama, cei de la Chevrolet au spus ca al lor Corvette ZR1 se descurca si mai bine. Iar acum au si demonstrat.

Corvette ZR1 a parcurs circuitul Nurburgring in 7 minute si 26,4 secunde, aproape cu 3 secunde mai bine decat GT-R.

Noul ZR1, livreaza (oficial) 638 CP, iar acceleratia 0-60 mile/ora (0-96 km/h) se face in 3,4 secunde. Masina atinge 160 km/h in doar 7 secunde, iar sfertul de mila (esential pentru americani, cand vine vorba de performantele unei masini) este atins in 11,3 secunde, viteza de iesire fiind de 210 km/h. Viteza maxima este de 330 km/h.

Propulsorul este unul asamblat manual, toate componentele care suporta forte mari, cum ar fi pistoanele si vibrochenul fiind construite din aliaje foarte rezistente. Sistemul de ungere este unul tip carter sec, specific motoarelor de curse. Asta inseamna ca nu exista baie de ulei ci doar un circuit de ulei sub presiune care lubrifiaza optim motorul.
Se pare ca ZR1 este si destul de economic (pentru un supercar), americanii afirmand ca nivelul de consum este de 16,8 l/100 km in mediul urban si 11,8 l/100 km in afara oraselor.


E drept ca modelul american este mult mai puternic decat Nissan GT-R (care beneficiaza insa de avantajul tractiunii integrale), dar pana acum puterea maxima nu era o garantie pentru un tur bun de circuit pentru un model american deoarece stabilitatea si tinuta de drum nu au fost niciodata un atu al americanilor in cazul masinilor de strada.