In vara anului 1981 a fost prezentata cea de-a doua generatie. O premiera revolutionara a fost decizia, in 1983, de a intra cu BMW 524td in disputata lupta a automobilelor cu motoare turbodiesel. A doua generatie BMW Seria 5 a cumulat, la sfarsitul productiei, 722.328 de unitati.

In ianuarie 1988 a urmat cea de-a treia generatie (1.333.438 unitati produse) care, pentru prima data pentru BMW, in istoria acestui segment, a fost prezentata numai cu motoare de sase cilindri. Cu denumirea "touring" gama de modele era completata, incepand cu 1991, cu versiunea break.

In 1995 a fost prezentata cea de-a patra generatie a carei productie a totalizat 1.470.757 de exemplare.


Actuala generatie BMW Seria 5, care a trecut de un milion de exemplare produse, mai are in fata cativa ani de comercializare pana la introducerea urmatoarei generatii.

Dingolfing este cea mai mare uzina BMW si este locul de productie pentru modelele BMW Seria 5, Seria 6 si Seria 7, precum si pentru caroseriile Rolls-Royce.