Producatorii auto incep sa-si adapteze oferta ECO (masini cu diferite sisteme pentru reducerea emisiilor de noxe si implicit a consumului), la conditiile pietei. Adica si la atitudinea clientilor de masini, atitudine reliefata de mai multe studii. Acestea spun ca oamenii nu au nimic impotriva sa conduca masini care polueaza mai putin. Ba chiar le place ideea de a face ceva pentru reducerea poluarii in ansamblu. Problema este (pentru producatori) ca, in acelasi timp, oamenii nu vor sa plateasca in plus pentru sisteme care reduc emisiile de noxe si nici nu vor sa renunte la performantele dinamice. Nu vor sa dea o anumita suma in plus cand cumpara o masina noua, dotata fie cu motorizare hibrida, fie cu un sistem care reduce emisiile, daca pot alege aceeasi masina, cu motorizare clasica, la un pret mai mic. Tocmai de aceea, anumite tari ofera facilitati fiscale, sub diferite forme, pentru clientii de modele ecologice. In Romania, doar modelele hibrid sunt scutite de plata taxei de poluare.
Sistemul ISG este disponibil deocamdata doar in combinatie cu propulsoare pe benzina de 1,4 litri (109 CP) si 1,6 litri (122 CP), urmand ca in a doua parte a anului ISG-ul sa fie oferit si pentru propulsorul turbodiesel de 1,6 litri.
In afara faptului ca emisiile de CO2 scad (cu 8 grame/km in cazul motorului de 1,4 litri si cu 9 grame/km pentru motorul de 1,6 litri), consumul este redus cu 6% in regim combinat si pana la 15% in oras.
Voi pentru ce ati opta? Un model cu acest sistem ISG sau unul fara, avand in vedere ca nu trebuie sa platiti nimic in plus, nu exista diferente de performante dinamice, dar consumul si emisiile de noxe scad?