Kia cee'd a confirmat deja pe piata din Romania, depasind asteptarile importatorului, situatie regasita de altfel la nivelul intregii Europe. Deja in Romania termenul de asteptare este de doua luni (daca se vrea un nivel de echipare cu optionale si/sau o culoare care nu este pe stoc), uzina de la Zilina (Slovacia) abia reusind sa faca fata comezilor.


Nu e de mirare ca designul lui pro cee'd este pur si simplu extrem de reusit. Masina nu are in comun cu modelul in 5 usi decat capota si aripile fata, restul fiind desenat in asa fel incat sa placa si sa sugereze dinamica. Desigur, designul este un aspect foarte subiectiv, dar la pro cee'd eu chiar nu am gasit ceva - un element, un reper, o linie - care sa nu-mi placa.

Masina este mai lunga cu aproximativ 15 cm fata de cee'd, acest aspect fiind unul benefic pentru silueta (pro cee'd arata cel mai bine din lateral si din lareral spate) si pentru tinuta de drum.

Masina testata dispune de motorul pe benzina de 1,4 litri, care dezvolta 109 CP, iar nivelul de echipare este Best - adica ABS cu EBD, geamuri si oglinzi electrice, MP3 cu posibilitate conectare iPod, volan reglabil, cotiera, aer conditional manual etc. Acesta este poate cel mai indicat nivel de echipare pentru bugete reduse (11.565 euro TVA inclus - disponibil doar cu acest motor de 1,4 litri).




Spatiul interior este la un nivel foarte bun, chiar si in spate, in ciuda a doar 2 usi si a plafonului mai plonjat. Accesul in spate se face - evident - mai dificil decat la versiunea in 5 usi, dar nu mai dificil decat la alte hatch-uri in 3 usi.

Sunt si cateva dejavantaje: masina este cam joasa si sunt sanse mari ca partea inferioara a spoilerului sa se propteasca din cand in cand in borduri. La fel, trebuie avut grija si in cazul pragurilor. Portierele mari permit un acces facil, chiar si in spate, dar au nevoie de spatiu la deschidere. Asadar, trebuie atentie la parcarile in locuri inguste.

Cel mai ieftin pro cee'd, exact cel testat, costa 11.565 euro cu TVA inclus, dar preturile ajung pe la 18.000 de euro daca se opteaza pentru propulsorul diesel de 2 litri (140 CP) si cam toate optionalele din lista.

Autor: Dan Damian