Cele mai importante sisteme ale programului EfficientDynamics sunt:

- Pneuri cu rezistenta redusa la rulare. Acestea opun mai putina rezistenta la rularea masinii si reduc din necesarul de putere a motorului pentru a mentine o anumita viteza.

- Servodirectie electrica. Aceasta se bazeaza pe un sistem electric si consuma putere doar cand este manevrat volanul. Inginerii au reusit sa faca in asa fel incat precizia si feeling-ul directiei (un plus traditional la BMW) sa nu fie deloc afectate.

- Recuperarea energiei dezvoltate la franare - Sistem care stocheaza energia pierduta in mod normal in timpul franarii pentru a nu mai solicita doar motorul sa produca tot curentul necesar (prin intermediul alternatorului).

- Functia Auto Start/Stop. Aceasta functie opreste practic motorul cand masina stationeaza in trafic sau la semafor. Motorul este pornit instantaneu cand soferul cupleaza o treapta de viteza.


Am aflat ca fiecare din solutiile prezentate mai sus reduc consumul si emisiile de CO2 cu anumite procente. Unele in masura mai mare, altele in mai mica masura. Totusi, "tehnologia" care pune cel mai mult in valoare economia de combustibil (15%) este.... stilul de conducere, care tine doar de sofer.