N-am auzit pana acum pe nimeni care sa se laude cu un consum mediu al propriei masini mai mic decat decat cel oficial, declarat de producator. Din contra, toti se plang de valori mai mari comparativ cu ce din fisa tehnica. Si este oarecum de inteles de ce masinile consuma in realitate mai mult decat spun producatorii. Motivul poate ca pare banal, dar justifica din plin cifrele optimiste din pliantele de prezentare – producatorii calculeaza consumul dupa standarde care nu reflecta realitatea.

Cum este calculat consumul oficial al unei masini
In primul rand, trebuie spus ca cifrele de consum oficiale NU sunt calculate pe strada, in trafic. Sunt stabilite in urma unor teste in laborator, procedurile fiind standardizate.


Al doilea test presupune simularea unui parcurs extraurban, masina ruland cu diferite viteze, dar nu mai mult de 120 km/h, timp de 6 minute, in acest interval fiind simulate si cateva acceleratii/deceleratii. Valoarea obtinuta in urma acestui test devine consumul oficial extraurban.

Consumul mediu oficial este – evident – media intre consumul urban si cel extraurban. In cadrul acestor teste se calculeaza si emisiile de CO2 ale masinii – gazele sunt colectate intr-o punga speciala, iar apoi este analizata compozitia acestora.

Aceasta este procedura, standardizata, in urma careia se stabilesc nivelurile de consum ale masinilor pentru piata europeana. Ati realizat ca nu prea exista corespondenta in realitate, mai ales in ceea ce priveste consumul urban. Sunt multe zone din Europa in care, iarna, temperaturile n-au nici cea mai mica legatura cu valorile... Citeste articolul integral pe Motorstory.