Jurnalistii britanici arata ca bateriile folosite pentru aceste masini sunt principala problema. La fel si pretul mare al maisnilor electrice, dar acesta este tot o consecinta a pretului bateriilor.

S-a calculat ca, pentru ca o masina electrica sa poata merge 600 km fara alimentare, cu o viteza medie de 120 km/h aceasta ar trebui sa aiba baterii de 1,5 tone, care ar ocupa un volum similar cu al unei masini compacte.

Specialistii sustin ca se fac eforturi pentru a mari performantele bateriilor in ceea ce priveste autonomia, dar evolutia este una mult mai redusa decat s-ar putea crede, astfel ca nici peste 15 ani s-ar putea sa nu aiba o autonomie convenabila.

Mai sunt si alte probleme

Nici statiile de schimbare a bateriilor goale cu unele incarcate nu reprezinta o solutie chiar atractiva, pentru ca acolo, in schimbul bateriei tale in stare buna ai putea primi una mai uzata, care nu rezista bine in timp si iti micsoreaza mult autonomia.

Cum bateriile au un pret destul de mare, ramane de vazut cum vor proceda constructorii cand vor trebui sa ofere garantie pentru aceste masini si bateriile lor.

Solutia celor care au publicat studiul este ca masinile electrice sa continue sa fie dezvoltate, dar pe termen mediu industria auto sa se concentreze pe dezvoltarea masinilor hibride si pe tehnologii de reducere a noxelor pentru motoarele conventionale.