Lancia este un nume "greu" al industriei italiene de automobile, cu o istorie respectabila, dar care a cazut, de mai multi ani, intr-o letargie - daca ii putem spune asa. Marca premium din cadrul grupului Fiat produce in continuare masini deosebite, stilate, dar fara mare priza la public, in special la tineri. E drept ca multa lume admira modelele Lancia actuale, dar prea putini dintre acestia si le-ar cumpara.



Masina afiseaza un design care nu te mai face sa o incadrezi imediat in categoria "e buna pentru cand voi avea 40 de ani". E tinereasca, dinamica si - poate cel mai important - are toate sansele sa atraga atentia si peste 4 ani, indiferent ce masini premium din aceeasi clasa vor fi parcate langa ea.

Mai tarziu, gama de propulsoare va fi completata cu doua motoare diesel: unul are cilindreea de 2 litri si produce 165 CP, iar celalalt are tot 2 litri, dar produce 190 CP datorita aportului a doua turbocompresoare.

Cel mai puternic motor anuntat deocamdata, dar care va fi introdus in gama dupa debutul propulsoarelor enumerate deja, este unul pe benzina, de 1,8 litri Turbo Jet, care dezvolta 200 CP si este cuplat la o cutie de viteze automata cu 6 trepte.

Avand in vedere ca motoarele transmit puterea puntii anterioare, Lancia a dezvoltat o serie de sisteme care sa ajute rotile motoare sa faca fata nivelului de putere. Este vorba in primul rand de Torque Transfer Control, sistem care imbunatateste tractiunea la solicitari puternice, prin simularea (electronica) a unui diferential blocabil. Tinuta de drum este in grija unor suspensii care se adapteaza automat la calitatea suprafetei de rulare.