Practic, Ampera este o recarosare a modelului american Chevrolet Volt, model hibrid care vrea sa atenteze la potentialii clienti (dar si cei fideli) de Toyota Prius.
Noul Opel Ampera nu va miza pe tehnologia hibrid asa cum o stim toti, adica un motor electric alimentat de baterii care lasa propulsia (direct) in seama unuia conventional atunci cand bateriile se descarca. Ampera dispune de un motor electric alimentat de baterii care, atunci cand sunt incarcate la capacitate maxima, asigura o autonomie de 60 km. Bateriile pot fi incarcate de la o priza normala. Pentru a nu limita totusi raza de actiune a masinii la valoarea absolut insuficienta de 60 km, Ampera dispune si de un propulsor normal, cu ardere interna. Acesta nu asigura propriu zis propulsia masinii, ci are rolul de generator de curent. Adica, dupa ce bateriile nu mai pot asigura deplasarea, motorul termic porneste si le incarca in timpul rularii, iar transmisia primeste puterea dezvoltata de motorul electric.
Opel nu a anuntat deocamdata nici puterea maxima a propulsorului electric, nici performantele dinamice de care va fi capabil Ampera. Constructorul s-a marginit sa expuna aspectele generale si sa anunte ca Ampera este un model cu hayon si cu o capacitate de transport de 4 persoane. Mai multe informatii vor fi disponibile pe 3 martie, dupa ce masina va debuta la Salonul Auto de la Geneva.
Voua cum vi se pare un astfel de concept? Ati cumpara un asemenea model?