In prezent, CNACN deruleaza proceduri de preluare a administrarii cursurilor raurilor Arges si Dambovita de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile pentru a putea demara construirea Canalului Dunare - Bucuresti. Canalul va avea 103 kilometri lungime, din care 71 pe raul Arges si 32 pe raul Dambovita.
“In sudul si estul Bucurestiului este deja o efervescenta a cresterii pretului terenurilor, ca urmare a construirii noului canal. Utilitatea acestuia este extrem de importanta atat pentru legarea Dunarii de Bucuresti, cat si pentru introducerea Capitalei in Coridorul 7 Paneuropean, ce face legatura dintre Marea Neagra si Marea Nordului. Astfel, municipiul Bucuresti va deveni a cincea capitala de pe Dunare si port la doua mari, prin construirea a doua porturi in Glina si 1 Decembrie”, a declarat Ovidiu Cupsa, directorul Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile (CNACN).
Potrivit proiectului, constructia Canalului Dunare - Bucuresti ar putea reincepe la sfarsitul anului 2009, dupa ce lucrarile au fost sistate in 1989, urmand ca, in 4-5 ani, investitia, care se ridica la aproape 500 milioane de euro, sa fie finalizata.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Bucurestiul va deveni port la doua mari.