back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Ce sa cauti

 


 
 
daniian

6 mesaje
Membru din: 11/11/2009
Postat pe: 14 Iulie 2009, ora 11:28

Saptamana viitoare vreau sa imi cumpar o masina. Second-hand. Numai ca nu prea stiu ce sa caut la ea. Modelul nu este foarte important: ma duc in targ, imi place o masina, o cumpar. Si am cateva intrebari. Ce defecte ascunse sa caut? Cum sa ma asigur ca nu iau teapa?

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

54 mesaje
Membru din: 14/07/2009
Postat pe: 15 Iulie 2009, ora 20:48

Buna! Cred ca cel mai bine este sa iei cu tine pe cineva de incredere care se pricepe la masini. Altfel, oricat te vei uita dupa defecte ascunse tot vei lua o teapa. Imi cer scuze daca ai cunostinte ceva mai temeinice intr-ale masinilor, nu vreau sa dau impresia ca toate femeile nu se pricep la masini.
Acum, depinde de ce fel de masina vrei sa cumperi si de ce buget dispui. O masina mai noua nu poate ascunde atatea defecte ca si o masina veche, dar exista si exceptii.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 9/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 02:04

Grosimea vopselei. Compara cea de pe tavanul masinii cu restul, dar foloseste un instrument de masura cu inductie magnetica. Se numeste 'paint thickness gauge' si costa undeva la 1000RON..
E bun pt polish.. asa verifici daca masina a avut accident si daca a fost revopsita.. :D

Raporteaza abuz de limbaj
busoilucian

13 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 02:18

ai mare grija cu masinile din targul de la Vitan,majoritatea au vicii ascunse si nu au kilometrii reali. de 2 luni caut un BMW seria 3,2005-2009,tot ce am gasit sunt vandute de samsarii de masini din targ si sunt facaturi. le dadeam la verificat dupa seria de sasiu si toate aveau probleme,ori aveau km.dublii,ori au fost lovite si revopsite anumite parti ale masinii. ai nevoie de un expert auto ca sa nu iti iei teapa la Vitan,sau sa iei masina prin cunostinte si cu recomandare. majoritatea iti fac capul mare cu texte,ca masina este nerulata in tara,recent adusa,impecabila,bijuterie,chilipir,tinuta in garaj,etc. "deschide ochii mari ca sa nu deschizi dupa aceea punga" bafta

Raporteaza abuz de limbaj
alinskoda

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 02:36

Stimate domn, nu vreau sa fac pe grozavul, dar din experienta mea de dir. de vanzari de 7 ani, al unei reprezentante auto (skoda) masini noi as spune mai de graba ca in decizia de a cumpara sau nu o masina nu ar sta ca si criteriu de selectie grosimea vcpselei. Mult mai relevante sunt alte semne care pot spune lucruri certe despre masina in cauza. Ma rezum aici la cateva dintre ele: starea volanului, a podului pedalier,a schimbatorului de viteze,analiza atenta a lonjeroanelor,verificarea partii spate a masinii(caroserie),prezenta obligatorie a chitului mascat in vopsea pe fiecare usa a masinii,,uzura discurilor de frana,vizionarea amortizoarelor,etc. Astea pot fi considerate adevarate semne ce pot spune daca masina are sau nu km mai multi sau mai putini. grosimea vopselei nu este relevanta fiindca poti cumpara o masina nelovita dar cu f multi km,si foarte prost intretinuta care-ti va pune multe probleme pe viitor. O masina lovita, dar vopsita in afara Romaniei trece testul acelui aparat de care vorbea un distins forumist ceva mai in subsolul paginii. As recomanda achizitionarea unei masini care a avut o aripa sau o bara lovita in detrimentul uneia care n-a fost lovita de loc dar care a fost prost intretinuta. De altfel este f greu sa gasesti o masina nelovita deloc, chiar si cu putini ani de viata.
O alta recomandare pe care ti-o fac se refera la bugetul pe care ti-l aloci acestui eveniment fiindca cea mai importanta problema este marca si modelul pe care ti-l poti permite. Aici se pot face multe discutii si aici trebuie sa te orientezi tu cel mai mult, fiindca sunt pe piata o gramada de marci ''fatoase'' dar atat care iti pot oferi reale probleme pe viitor( vb din experienta unor marci consacrate pe piata noastra ca si modele noi).
Sunt multe de spus aici.
Totusi daca te pot ajuta cu ceva, te rog sa ma contactezi si te pot ajuta in alegerea unui model de masina in functie de bugetul tau.
Toate bune si mult succes !

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 03:21

chestia cu vopseaua e super tare , adica eu care nu ma pricep la masini sh sa merg sa-mi cumpar un gaget de asta de 1000 ron si poate imi dau seama la fata locului cum sa-l folosesc si apoi sa0mi dau seama si ce indica si dupa care ajumg sa-mi dau seama ca am masurat stratu de vopsea la toate masinile din targ si ca pot sa-mi iau licenta acum in masuratori de finete a vopselei :)) . cum de nu m-am gandit si eu la o asemenea ideee ajutatoare!!? , in cazu de fata .

Sa revin . cel mai bun sfat e totusi sa mergi cu cineva de incredere care se pricepe la masini un mecanic sau un prieten samsar :) , glumeam , ca asa poti sa te uiti dupa defecte dar nu le vezi pe cele care conteaza cum a zis si un domn mai devreme. multa bafta

Raporteaza abuz de limbaj
Florin_bacalu

88 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 07:05

gasesti masina si mergi cu ea la un centru de verificari care se numeste autotest. bagi masina acolo, o controleaza pe capitole. cuplu motor, vede cam cati cai au mai ramas, apoi exteriorul, verifica zgarieturi, vopseaua, sptopuri ciobite, becuri arse, faruri zgariate, ornamente lipsa, apoi trenul de rulare. bucsi pivoti, telescoape, planetare, frane, practic iti spune si ce trebuie sa mai repari la ea. eu mi-am dus masina mea acolo dupa 2 ani de utilizare sa vad ce trebuie sa repar la ea :). costa aprox 200-500 ron depinde ce vrei sa verifici la ea. rezultatele sunt in procente. apoi la sfarsit masina primeste o nota. 89% sau 92% depinde ce are. o masina impecabila in romania nu prea gasesti.toate au cate ceva, iar daca nu au, sigur ai un vecin in parcare, care o sa te ajute sa ai ceva zgarieturi sau lovituri. succes.

Raporteaza abuz de limbaj
daniian

6 mesaje
Membru din: 11/11/2009
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 09:29

Multumesc mult pentru raspunsuri. Dupa indelungi discutii, se pare ca vom merge in Germania si vom lua cel mai probabil o Honda sau un Rover. Undeva la 2.000 de euro. Macar stiu cam ce sa caut. In general, stiu cate ceva despre masini. Ma mai duceam cu tatal meu la atelier si il mai ajutam sa repare cate ceva la o masina. A avut o Dacia din 1975 (pe care a dat-o la fier vechi de mult) iar acum are doua Volkswagen Transporter (unul din 1986 si unul din 1994). Amandoua merg impecabil. Dar pe mine ma intereseaza sa iau o masina mica si nu stiam exact ce sa caut. Multumesc mult, masina va fi luata de undeva de langa Dortmund.

Raporteaza abuz de limbaj
nasu_bz

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 11:36

salut!
te rog spune-mi pe ce sit sau unde pot vedea istoricul masinii, km reali si tot ce a suferit o masina ca si eu sunt exact in aceeasi situatie cu tine; vreau un bmw 320d minim 2005.
multumesc anticipat si sa ai noroc de o masina buna!!!
bafta

Raporteaza abuz de limbaj
GM_Buc

12 mesaje
Membru din: 24/01/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 12:12

Si in Germania poti sa mergi la service la verificari (chiar pe banii lor). Te sfatuiesc sa nu iei Rover fiindca nu se mai fabrica si este o problema majora cu piesele de schimb (am un prieten in domeniu asa ca sunt documentat). Mergi pe Honda sau Hyundai daca vrei sa bati in partea aceea sau un Passat mai vechi. Succes

Raporteaza abuz de limbaj
Florin_bacalu

88 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 15:13

eu zic mai bine un opel astra din ro...il gasesti cu 2500 din 2000, si inmatriculat gata...

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 9/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 17:39

De la: zon, la data 2009-07-19 03:21:50chestia cu vopseaua e super tare , adica eu care nu ma pricep la masini sh sa merg sa-mi cumpar un gaget de asta de 1000 ron si poate imi dau seama la fata locului cum sa-l folosesc si apoi sa0mi dau seama si ce indica si dupa care ajumg sa-mi dau seama ca am masurat stratu de vopsea la toate masinile din targ si ca pot sa-mi iau licenta acum in masuratori de finete a vopselei :)) . cum de nu m-am gandit si eu la o asemenea ideee ajutatoare!!?


Doamne, ce destept mai esti! In cazul in care te intereseaza si detailing-ul ulterior al masinii, vei vedea ca un astfel de 'gadget' iti va fi util. Vopseaua e doar un criteriu, iar restul stie si omul dupa ce sa se uite. Eu de ex, cand mi-am luat masina, am masurat si vopseaua si.. am respins una din masini pe motiv ca era polishata inainte de a fi vanduta. Si bine am facut.. pentru ca intr-o parte unde vopseaua era neatinsa, stratul de lac si vopsea aveau 125 microni, iar pe unele parti 60.

In plus, un astfel de dispozitiv e bun si daca tii la masina ta. Personal ma ocup de detailing (pentru mine) si il gasesc destul de folositor. Asa ca nu mai arunca inainte cu moloz, fara sa stii despre ce e vorba.

Raporteaza abuz de limbaj
daniian

6 mesaje
Membru din: 11/11/2009
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 18:09

De la: nasu_bz, la data 2009-07-19 11:36:22salut!
te rog spune-mi pe ce sit sau unde pot vedea istoricul masinii, km reali si tot ce a suferit o masina ca si eu sunt exact in aceeasi situatie cu tine; vreau un bmw 320d minim 2005.
multumesc anticipat si sa ai noroc de o masina buna!!!
bafta


www.mobile.de
asta mi l-a recomandat cineva care si-a cumparat deja 3 masini


zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 19:00

bravo tie dar sa nu mai zici si la altii , femeia vrea sa-si cumpere masina sh si tu zici de vopsea ca e sau nu polishata masina sau ca difera stratu , mai ai multe de invatat in afara de cu ce masorii vopseaua .

Raporteaza abuz de limbaj
nasu_bz

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 20 Iulie 2009, ora 16:36

De la: busoilucian, la data 2009-07-19 02:18:47 ai mare grija cu masinile din targul de la Vitan,majoritatea au vicii ascunse si nu au kilometrii reali. de 2 luni caut un BMW seria 3,2005-2009,tot ce am gasit sunt vandute de samsarii de masini din targ si sunt facaturi. le dadeam la verificat dupa seria de sasiu si toate aveau probleme,ori aveau km.dublii,ori au fost lovite si revopsite anumite parti ale masinii. ai nevoie de un expert auto ca sa nu iti iei teapa la Vitan,sau sa iei masina prin cunostinte si cu recomandare. majoritatea iti fac capul mare cu texte,ca masina este nerulata in tara,recent adusa,impecabila,bijuterie,chilipir,tinuta in garaj,etc. "deschide ochii mari ca sa nu deschizi dupa aceea punga" bafta

Raporteaza abuz de limbaj
nasu_bz

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 20 Iulie 2009, ora 16:41

"le dadeam la verificat dupa seria de sasiu" despre aceasta chestie vreau sa stiu, unde pot verifica o masina dupa seria de sasiu, pe ce site?????






























'

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 9/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 20 Iulie 2009, ora 17:05

De la: nasu_bz, la data 2009-07-20 16:41:35"le dadeam la verificat dupa seria de sasiu" despre aceasta chestie vreau sa stiu, unde pot verifica o masina dupa seria de sasiu, pe ce site?????
'


Daca e luata din State, o verifici la CarFax si platesti 30USD/raport, iar daca e din Europa, cel mai bine e sa intrebi la dealer. Eu n-am facut nimic din astea 2 cand mi-am luat masina din Germania. Trebuie sa ai ochi foarte buni, poti gasi si singur ce s-a intamplat cu ea, daca stii unde sa cauti..

Raporteaza abuz de limbaj
Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 21 Iulie 2009, ora 00:15

cel mai simplu:
- pornesti motorul si te uiti dupa:
1) Fum
1)a) negru (ardere cu carbon in lipsa de oxigen)- posibil ca cel ma uzual sa fie un filtru de aer vechi si si murdar - se rezolva simplu fie prin curatire sau si mai bine prin inlocuire.
1)b) alb-albastrui (arderea uleiului) - in general este cam naspa.
Poate sa insemne ca uleiul si-a facu cale catre cilindrii motorului. Asta se poate daca semering-urile nu sunt chiar OK si se cheama pe romaneste ca este nevoie de segmentare. Mai tehnic vorbind se spune ca trebuie schimbate semering-urile. Semering-urile de foc au dat chix si daca tot desfaci motorul se recomanda si schimbarea semeringurilor/segment raclori (cei de ungere, sunt sub cei de foc).
2) trepidatii
3) motorul se ineaca / merge poticnit
4) asculti daca suna tabla (cazuri foarte rare de masini legate literalmente cu sarma)
5) zgomot mare - posibil ca esapamentul sa nu mai fie etans (rupere, demontare, coroziune).
6) iti merg toate luminile?

- Te uiti la masina si inauntru si afara.
1)Motor - simti miros de combustibil sau nu? Conductele de combustibi trebuie sa fie asigurate cu coliere.
2)vezi urme de ulei sau scurgeri de lichide?
3)vezi improvizatii sau nu?
4)sunt urme de reparatii sau piese de plastic sparte?
5)uita-te la reperele de tabla din compartimentul motor dar si la exterior. muhiile trebie sa aibe continuitate si daca o muchie inchepe cu unghi atunci trebuie sa continue si asa se termine cu unghi. Chestia asta nu prea le iese la tinichigii.
6) te uiti daca vezi nuante de culoare diferita
7) te uiti la praguri dar si la spoilere si capacul portbagajului sa vezi daca nu au aparut umflaturi sub vopsea.
8) te uiti la praguri cand deschizi portiera. Daca masina a fost facuta din doua :D atunci ar trebui sa poti vedea cordonul de sudura.
9) te uiti daca :) (o sa razi): daca geamurile laterale sunt toate din acelasi an (daca a avut un accident atunci este posibil ca unul din geamuri sa fie schimbat). La fel poti sa te uiti daca centurile sunt din acelasi an si poti sa te uiti si la data fabricatiei capacului de sigurante (cele 2 cadrane). In plus toate aceste date pot fi mai vechi dar NU mai noi decat data fabricatiei masinii (vezi VIN - vehicle identification number - au sa verificae si cei de la RAR).
10) poti sa te lasi pe telescoapele masinii ca sa auzi daca exista un cloncanit (telescoapele sunt "expirate").
11) eventual poti vedea "burta" masinii (la RAR sau la service) sa vezi daca ai deformari si (mai pt neofiti) daca piesele de pe partea stanga corespund cu cele de pe partea dreapta. Pe masa vibranta mai pot vedea jocul buselor (nu trebuie sa aibe) care au voie sa se deformeze dar sa nu se deplaseze.

La acte fii atent/a daca datele masinii corespund cu ce ai in fata ta (culoare, marca, model, VIN, serie motor, ani).
Cam asta ar fi pe scurt la chestii statice.

In mers fii atent/a daca ai cursa moarta a volanului. NU trebuie sa ai, mai ales ca ai servodirectie electrica la masinile noi.
Daca masina se lasa prea mult in fata sau in spate la accelerari si franari (risca-te cu o frana mai dura putin ca sa vezi daca totul este ok si daca ai ABS (trebuie sa auzi un trepidat) - il vrei nu?).
Daca masina trage stanga sau dreapta.
Daca ai vreun martor aprins - nu te risca cu faze de genul: "trebuie resetat calculatoru'", "stii, acum am fost la service si asa a ramas", "dispare cand faci plinul / repornesti masina".
Mult succes si nu te grabi! Vrei sa ai masinuta mai mult de 1 an, cred.

Raporteaza abuz de limbaj
Beowulf_1

33 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 21 Iulie 2009, ora 05:41

Masinile SH din germania se gasesc sub denumirea de gebrauchtwagen(masini folosite),dati pe google si veti gasi zeci de site-uri.Bafta in cautari

Raporteaza abuz de limbaj
Beowulf_1

33 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 21 Iulie 2009, ora 05:44

PS.Grija mare ca si acolo au pus mana samsarii turci si romani pe majoritatea targurilor auto,incercati sa profitati la pret si de cel mai mic defect,daca va ofera o singura cheie,o zgarietura,orice.......

Raporteaza abuz de limbaj
daniian

6 mesaje
Membru din: 11/11/2009
Postat pe: 21 Iulie 2009, ora 17:36

Lightspit, merci pentru muuultele detalii pe care mi le-ai dat. Oricum, daca are fum alb-albastrui, poate sa imi dea masina pe degeaba si nu o iau, ca stiu ce inseamna sa faci o segmentare la un motor. Mai ales ca sunt masini la care segmentarea nu se face decat in reprezentante.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 28 Iulie 2009, ora 00:25

in UK :) dai un sms la DVLA care costa cam 5 lire si-ti trimite tot istoricul masinii pe mail

Raporteaza abuz de limbaj
Adrian_Pintea

1 mesaj
Membru din: 29/07/2009
Postat pe: 29 Iulie 2009, ora 13:26

Buna ! Caut o masina second hand nu foarte scumpa . Ceva intre un ford focus - opel astra - renault megane . Ca pret de incadrare ceva pana in 3500 E. Crezi ca ma poti ajuta ? Multumesc !

Raporteaza abuz de limbaj
| Varianta pentru tiparire a topicului ce sa cauti
Mergi la: