back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Intrebare tehnica

 


 
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
 
dundee

9 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Oras: Giurgiu

Postat pe: 17 Octombrie 2008, ora 16:50

Daca merg cu masina la 1.500-2.000 de ture inseamna ca e subturat? Adica o sa am probleme cu injectoarele etc.? e vorba de un motor pe benzina de 1,6 litri..

Raporteaza abuz de limbaj
domnul_jan

9 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 20 Octombrie 2008, ora 12:44

Da si nu e bine. Si consumul e mai mare, mai ales in treptele superioare. Incearca intre 2000 si 2500.

Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 6 Noiembrie 2008, ora 07:24

masina are un turometru dar nu exista o regula la ce turatie sa mergi intr o anumita treapta de viteza , oricum cand e sub turat motorul iti cere treapta inferioara iar cand e supraturat iti cere o treapta superioara cu cat o turezi mai mult in oras cu atat are sa consume mai mult carburant turatiile de peste 2500 3000 le folosesti atunci cand vrei sa schimbi in trepte superioare sau depasesti in rest lasa l acolo unde ii place lui ( unde toarce cel mai frumos) mai depinde si de tipul motorului daca e motor de turatie sau nu

Raporteaza abuz de limbaj
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 6 Noiembrie 2008, ora 11:02

am si eu o intrebare : cum pot sa stiu ce piesa e " dusa" , imi apare o eroare pe calc de bord: lipsa oxigen motor !!!!! care ar putea fi problema? daca sunt injectoarele , cum pot sa stiu care e dus ?

Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 6 Noiembrie 2008, ora 17:41

daca r fi un injector dus ar merge rau motorul intrerupt adica in 3 ,,pistoane,, dute cu ea la un tester auto

Raporteaza abuz de limbaj
ranca11

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 Noiembrie 2008, ora 14:33

VAEZI CA SAR PUTEA SA AI PROBLEME CU FILTRELE DE AER SAU POLEN

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

27 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Brasov

Postat pe: 10 Noiembrie 2008, ora 23:02

pt dundee: subturatia si supraturatia se simt mai tare pe un diesel(subturat vibreaza k un ... noh... vibra..., supraturat face k toti dracii) am un 1.8 benzina si schimb viteza la 2000,numai in a 5-a o simt subturata(injectie monopunct). Referitor la intrebarea ta, nu cred k o sa ai probleme cu injectoarele, accent mare pe ' nu cred '(pt k nu sunt mecanic d meserie)...
acu pt domnuljan: consumul SCADE in treptele superioare de viteza(e demonstra chestia asta)
legat de mr sorin... nu a zis nimic concret, decat faptul k masina are un turometru, mai bine nu zicea nimic.
IGI BV, WTF??? filtrele de aer??? sau 'polen'???

Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 11 Noiembrie 2008, ora 19:10

fratii mei daca o masina poate avea probleme cu filtrele de aer sau de polen ptr ca merge sub turat sau prea turat pai eu ma las de meserie


ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 12 Noiembrie 2008, ora 18:50


pai baiul ii ca am fost pe tester si aia e eroarea pe care o da "jucaria" . dar cel mai mare bai ii ca nici aia de la reprezentanta, unde am dus-o , nu stiau ce are !!! se dadeau cu presupusul : cica ar putea fi debitmetrul de aer , ceva senzor , filtrul de aer , bobinele de inductie .... eu ce sa cred amu' ? ca mi-am luat OZN si nu stie nimeni sa umble la el ?


Raporteaza abuz de limbaj
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 12 Noiembrie 2008, ora 18:54

pt mai multe detalii , uitati-va la mesajul din " TEHNICA" .

Raporteaza abuz de limbaj
rodax_ro2

19 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 22 Noiembrie 2008, ora 01:22

Stii, si la mine face pac, pac, pac, dar nu am sunat la Dacia asistenta. Nu am Dacie, dar nici nu imi dau "neamtzu" pe ce fac aia la pitesti. Problema e ca ai nostri ca brazii, s-au smecherit tare de tot, ma refer la o clasa superioara, angajatii de la un service auto. Daca te vad cu un "OZN" ca al tau te jupoaie si nu fac nimic. Nu mai spun daca te duci cu masina la o spalatorie de cartier. Si cum, tu, ca utilizator de "OZN" nu ai ce sa faci, adica nu iti repari masina in strada, sau in parcarea din fata blocului, vei fi victima arogantei si nepriceperii acestor minunati "stie tot" de la un oarecare service auto. Ca asa-i la noi, dar numai la noi!

Raporteaza abuz de limbaj
carlos_gamer

12 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 27 Noiembrie 2008, ora 15:38

Am sa incerc sa va lamuresc cu privire la intrebarea pusa in aceasta tema. In functie de capacitatea cilindrica a motorului(CMC) si de tipul de admisie(motor aspirat sau motor supraalimentat cu turbina sau turbosuflanta), sau combustibilul utilizat, noi schimbam vitezele la un anumit numar de rotatii pe minut al motorului(RPM). In functie de CMC: cu cat un motor este mai mic ca cilindree acesta are nevoie de o turatie mai mare pentru a suplini lispa de cuplu motor(moment maxim). In functie de tipul de admisie de aer, la cea aspirata este aceeasi poveste, daca ai un motor mic si mai ales aspirat schimbi mai "sus", daca ai turbina sau turbosuflanta pe motor cu tiraj fortat de aer permanent atunci apesi pedala de acceleratie pana in momentul in care simti ca cere o treapta superioara, daca ai supraalimentare cu tirajfortat limitat(pana la o anumita valoare RPM) atunci poti alege sa conduci sub acea valoare RPM ptr un condus economic sau peste ptr un condus mai sportiv. In functie de combustibilul folosit, benzina(motorul tip OTTO) PERMITE turatii mai mari ale motorului pe cand Diesel-ul schimba undeva mai jos, de aici si consumul scazut de carburant in avantajul sau fata de benzina.
Subturat sau Turat este relativ. In functie de ce iti doresti sa faci cu masina ai aici cateva sfaturi de exploatare. Drum Bun!

Raporteaza abuz de limbaj
andu_012

20 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 9 Decembrie 2008, ora 23:16

mda, 1500 al benzinar ii mica rau turatia, la mine la diesel 1500 ii subturata, a, da nici daca merg la 1300 nu vibreaza cu toate ca-i diesel

Raporteaza abuz de limbaj
Evo Lancer IX 4 life
eu_nasu

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 10 Decembrie 2008, ora 10:50

subturarea unui motor este relativa... depinde la ce turatie are cuplul maxim(momentul motor), iar la un motor pe benzina acesta se afla de obicei intre 2500 si 3500 rpm, in functie si de capacitatea cilindrica a motorului dupa cum a zis si TheGoDz. La motoarele mici cuplul maxim e la o turatie mai mare, iar la cele mari la o turatie mai mica. Pentru Diesel... aceste valori ale momentului motor sunt la turatii mai mici decat la un motor ppe benzina. Un motor turbo diesel are un cuplu mai mare decat un benzinar de aceeasi capacitate cilindrica si la o turatie mult mai mica, la unele motoare incepe chiar de la 1500 rpm...dar de obicei de afla undeva pe la 2000 rpm. Daca vrei un consum redus de combustibil... incearca sa conduci doar la turatia de cuplu maxim si sa schimbi vitezele cu putin peste turatia de cuplu maxim. Atunci simti ca si masina trage lejer... si vei avea un consum redus.

Raporteaza abuz de limbaj
mariuseugen

28 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 11 Decembrie 2008, ora 12:42

Eu va recomand sa mergeti fiecare pe site-ul clubului auto al masinii pe care o aveti si nu mai puneti aici intrebari neinspirate , pentru ca fiecare are o anumita marca de masina care se comporta intr-un anumit fel ...
Voi nu ati inteles ca adevaratul ajutor vine de la posesorii de aceeasi marca / mdelo si nu de pe un astfel de site , unde va tot invita sa discutati ca sa aiba ei subiecte de discutie si de topicuri , pt ca clar ca articole bune nu se mai fac de mult timp .
IGI_BV - fitrul de polen/praf NU are nimic de-a face cu motorul , ci numai cu climatizarea !
Turatia de 1500 rpm poate fi subturata daca vrei sa accelerezi de la aceasta turatie , sau poate fi economica daca mentii constanta acceleratia si mergi lin . Pe un Logan 1.6 8V de ex. in treapta a 4-a poti merge linistit cu 47 ... eu merg linistit intr-a 5-a la 1500 ture la 58 km/h , dar daca vreau sa accelerez retrogradez intr-a 3-a sau chiar a doua si rezolv problema .
Alte explicatii despre motoare si mers economic sunt deja universal valabile si nu-l ajuta cu nimic pe cel care a pornit topicul .
Sfat : mergi pe forumul marcii pe care o detii si acolo sunt mii de confrati de aceleasi modele care au destule sfaturi pentru tine !

Raporteaza abuz de limbaj
ghiorghyos

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 11 Decembrie 2008, ora 14:47

Corecta recomandare. Daca am deja momentum, nu am motiv sa turez motorul aiurea, doar de dragul de a-l tura. Dupa cum zicea si mariuseugen, poti merge intr-a 5-a la 60 la ora sub 2000 de ture fara sa vibreze masina. De exemplu, cand circul pe drum european (E85, mai exact) cu 90-100-120 KM/h cu a 5-a si intru in localitate, doar franez pana la 50-60 km/h, dar nu retrogradez deoarece motorul nu comenteaza, se mentine intr-a 5-a la 2000 de ture aproape de viteza legala in localitate. P-asta cu subturarea motorului am mai auzit-o si eu, dar sunt de parere ca masina nu doar se conduce, se si simte. Daca "simt" ca cere viteza superioara sau inferioara, asta fac, daca nu "oracaie" in nici un fel, nu stau sa calculez relatii intre viteza, treapta, turatie si viteza vantului la Polul Nord...

Drive safely.

Raporteaza abuz de limbaj
HDY

3 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Buzau

Postat pe: 15 Decembrie 2008, ora 15:21

e foarte posil sa ai probleme cu debitmetrul.incearca sa-i scoti mufa si vezi dc merge mai bn.ca debitmetrul asta face da aer la motor in functie de cum apesi pe ecceleratia.bafta

Raporteaza abuz de limbaj
Ülös

2 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Baia Mare

Postat pe: 28 Decembrie 2008, ora 09:17

Acest aspect depinde de motor.Aici nu este vorba de cilindree,ci de construcția acestuia.La un motor clasic de , turația optimă de schimbare de la mic la mare este între 2500-3000 de rot/min.
în consecință, dacă ai astfel de motor,2000 de rot/min este insuficient.Dacă execuți asfel manevra motorul va consuma mult,arderea va fi insuficientă,care rezultă rezidiuri care se depun pe vârful injectoarelor,care la rândul lor poate duce la deteriorarea acestuia.
Asta este valabil la motorele clasice în linie.La motoarele "Boxer",care la râdul lor sunt motoare sub-pătrate,adică de turație,avem nevoie de o turație mai mare la schimbarea vitezelor .

Raporteaza abuz de limbaj
cretzu

3 mesaje
Membru din: 30/06/2008
Oras: Alexandria

Postat pe: 7 Ianuarie 2009, ora 18:08

dundeee . . . din cate mi-a spus si mie un tehnician de service dacia daca mergi cu motoru subturat o sa ai probleme cu injectoarele.
ei cele mai multe solicitari le-au avut din partea taximetristilor care , stim cu toti ca ei merg la consum.
deci ai grija
cel mai bine e intre 2000 si 2800

Raporteaza abuz de limbaj
cretzu
ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 7 Ianuarie 2009, ora 23:14

daca mergi subturat omori in timp masina..o economie de maxim 1 l la suta de km nu stiu daca compenseaza cateva mii de euro cat costa o rampa de injectie (fuel line) sau o turbina dusa, in functie de motorizare.daca motorul este elastic si iti permite treapta maxima la o viteza foarte mica nu inseamna ca asa trebuie sa mergi.
atunci o masina cu cutie automata setata din fabrica sa schimbe vitezele la turatia optima cand reduci din acceleratie nu ar retrograda si ar ramane tot in treapta superioara.ideea este sa nu supraturezi dimineata imediat dupa pornire, si sa nu schimbi treapta de viteza numai de dragul de a auzi motorul turat daca vezi ca urmeaza semafor la care trebuie sa opresti, sau cel din fata are de gand sa opreasca dar nu gaseste banda 1-a.
:)

daca turezi de nebun si apoi rupi franele si apoi iar turezi vei conduce foarte sportiv si vei impresiona toti pustii de pe strada dar vei si inregistra cu siguranta mereu un consum record si esti un pericol in trafic.
daca vei conduce de regula mai linistit vei avea un consum apropiat de cartea tehnica a masinii si in plus vei ajunge si relaxat si fara emotii la destinatie.
iar asta este scopul oricarei deplasari si ceva de nepretuit
:

Raporteaza abuz de limbaj
myti_cool

3 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 14 Ianuarie 2009, ora 15:58

E VORBA DE SONDA LAMBDA
AIA E DUSA

Raporteaza abuz de limbaj
myti_cool

3 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 14 Ianuarie 2009, ora 15:59

STII TU CEVA......E VORBA DE DIESEL LA BENZINA NU E ASA PROBLEMA...

Raporteaza abuz de limbaj
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 17 Ianuarie 2009, ora 17:50

GATA !!!!!! Am rezolvat problema , era senzorul de turatie , l-am curatat si porneste ca noua .

Raporteaza abuz de limbaj
ninel_voica

10 mesaje
Membru din: 13/11/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 18 Mai 2009, ora 13:07

Pe langa experienta romaneasca pe care ai primit-o deja de la ceilalti iti spun ca am facut sevice la un Renault Clio si in Germania si In Belgia si acolo l-am pregatit si pentru ITP-ul romanesc. DA trebuie mers in turatie mai ridicata. Dar in oras nu e posibil . E necesar sa iesi din cand in cand mai ales in sezonul rece si sa circuli un parcurs de cateva sute de km cu cat mai putine opriri ca sa se incinga toata masina. Turatiile pe autostrada de 3000-4000(indicat e mai inspre 3500-4000)si chiarmai sus voir asigura ca piesele din motor sa ajunga la temperaturile de autocuratare. Deci pentru curatarea injectoarelor de calamina si alte depuneri este necesar cat mai des posibil sa circulati in turatii mai mari

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

44 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 22 Iunie 2009, ora 09:53

Cauzele pot fi multiple. In general mai multi senzori sunt legati la un martor luminos de pe bord. Astfel Martorul ce seamana cu o sarmulita pot indica o defectiune la instalatia electrica, bujiile dar poate fi aprins si de la o defectiune la contactul de la pedala de frana care comuta stopurile.( wv polo tdi)

Raporteaza abuz de limbaj
comanciprianioan

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 August 2009, ora 00:31

prietene, la noi in romania toti sunt medici,ingineri si politicieni.asa cum explica unul dintre colegi despre ce inseana ecm adica pe romaneste creierul care asista motorul. la acest ecm ajung toate informatiile de la senzorii montati pe motor, de la debitmetru....pana la senjorul de turatie si cu alte cuvinte si oprirea motorului daca ai probleme mari.acest ecm in functie de informatiile pe care le primeste iti regleaja debitul de amestec combustibil si aer.acum iti dau un exemplu. daca mergi cu 1500 de ture si cuplu motor este calcula la 2200 si dai de o usoara panta acest ecm va incepe sa dozeze mai mult combustibil simtind senzorul de turatii care ii da informatia ca are nevoie de mai multa putere,ex sun variate in functie de ce drum ai sau stil de condus. cu alte cuvinte consumul tau va creste daca nu ajungi la un cuplu motor la care senzorii tai sa lucreze in parametri de mijloc. daca mai ai intrebari si te pot ajuta o fac cu mare placere, numai ca eu intru mai rar pe acest forum
sunt mai mult pe un forum a unei marci preferate si de suflet
intai analizeaza ce ti se spune

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 4 Septembrie 2009, ora 21:06

iti sugerez sa schimbi peste 2500rpm si sa mentii turatia mot peste 2000rpm.in felul acesta te vei simti si tu si motorul mult mai bn.si io am acelasi motor ca si cilindree si in felul asta nam sch nimic in afara de ulei si filtre de aprox un an.motorul subturat ce face masina sa vibreze distruge in timp cuzinetii si ulterior cutia.sofat fara evenimente sal


ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 6 Septembrie 2009, ora 02:00

De la: comanciprianioan, la data 2009-08-19 00:31:28prietene, la noi in romania toti sunt medici,ingineri si politicieni.asa cum explica unul dintre colegi despre ce inseana ecm adica pe romaneste creierul care asista motorul. la acest ecm ajung toate informatiile de la senzorii montati pe motor, de la debitmetru....pana la senjorul de turatie si cu alte cuvinte si oprirea motorului daca ai probleme mari.acest ecm in functie de informatiile pe care le primeste iti regleaja debitul de amestec combustibil si aer.acum iti dau un exemplu. daca mergi cu 1500 de ture si cuplu motor este calcula la 2200 si dai de o usoara panta acest ecm va incepe sa dozeze mai mult combustibil simtind senzorul de turatii care ii da informatia ca are nevoie de mai multa putere,ex sun variate in functie de ce drum ai sau stil de condus. cu alte cuvinte consumul tau va creste daca nu ajungi la un cuplu motor la care senzorii tai sa lucreze in parametri de mijloc. daca mai ai intrebari si te pot ajuta o fac cu mare placere, numai ca eu intru mai rar pe acest forum
sunt mai mult pe un forum a unei marci preferate si de suflet
intai analizeaza ce ti se spune



ECU nu ecm, ca nu suntem turci.
|:)
in rest esti profesor..de romana.
:)

Raporteaza abuz de limbaj
bogdaal

4 mesaje
Membru din: 14/09/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 14 Septembrie 2009, ora 08:44


N

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

70 mesaje
Membru din: 15/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 22 Noiembrie 2009, ora 11:52

Treaba cu regimul motorului subturat e buna si nu prea,incearca de la 2000 in sus.

Raporteaza abuz de limbaj
I never seen before a wild thing who cry himself
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Intrebare tehnica
Mergi la: