Desi multe dintre aceste persoane merita recunoasterea (n.r. persoana care a influentat etica de business in 2009) pentru activitatea pe care au savarsit-o pe intreaga lor viata, cei de la
EthiSpere au realizat Topul Celor mai Influente 100 de Persoane in Etica de Business privind numai cele savarsite de cei nominalizati "doar" in anul 2009. Astfel, cele 100 de personalitati au fost grupate, in functie de sfera de influenta, in opt categorii distincte: Guvern si Reglementare, Media si Deconspirare (n.r. traducere pentru whistleblowers), Leadership, ONG-uri, Leadership de Business, Cultura Corporativa si Investitii si Cercetare.
Persoana care ocupa prima pozitie pentru 2009, este unul dintre reprezentantii categoriei Media si Deconspirare, se numeste John Kopchinski si a lucrat ca Reprezentant de Vanzari la Pfizer.
Kopchinski a deconspirat o frauda de marketind a Pfizer si a fost "rasplatit" cu 51,1 milioane de dolari din amenda pe care fostul sau angajator a trebuit sa o plateasca dupa ce ilegalitatea a devenit publica (n.r. Pfizer isi facea publicitate in mod ilegal pentru o serie de medicamente). In prezent, Kopchinski se pare ca a transformat activitatea de decospirare a fraudelor intr-o mare afacere, potrivit EthiSpere.