Caravana Alcohelp – organizata de Alianta pentru Lupta Impotriva Alcoolismului si a Toxicomaniilor (ALIAT) si sustinuta financiar de HEINEKEN Romania – continua demersul de informare si prevenire cu privire la efectele negative ale consumului abuziv de alcool si in aceasta toamna in Muntenia, Dobrogea, Moldova si Transilvania.
Prin intermediul Caravanei Alcohelp, specialistii ALIAT si ai organizatiilor partenere vor realiza sesiuni de informare si consiliere rapida specializata, in cadrul a 50 de evenimente de informare din peste 15 comunitati locale. Caravana din acest an include si 3 actiuni la nivel judetean (in judetele Constanta, Mures, Tulcea), unde organizatiile implicate vor participa la actiuni multiple in cadrul comunitatilor locale.
Caravana Alcohelp 2012:
- Este coordonata de ALIAT, cu sprijinul financiar al HEINEKEN Romania si in parteneriat cu alte 5 organizatii din toata tara, furnizoare de servicii sociale si medicale, cu care ALIAT a mai colaborat in cadrul Caravanei Alcohelp 2011.
- In 2011, ALIAT, cu sprijinul financiar al HEINEKEN Romania, a realizat primul studiu national care a evaluat nevoia de servicii private dedicate persoanelor cu un consum problematic de alcool. Una dintre concluziile studiului a fost lipsa de informare cu privire la consecintele negative ale consumului problematic de alcool, atat in mediul urban cat si in mediul rural, unde ea este mai pregnanta. Din acest motiv, Caravana Alcohelp va ajunge in toamna 2012 in urmatoarele zone:
- Grupurile tinta ale Caravanei Alcohelp sunt: persoanele cu un consum problematic de alcool si familiile acestora, precum si populatia generala.
- Se estimeaza ca vor fi realizate 1500 de teste audit, comparativ cu 1000 de teste realizate in 2011.
- Echipa ALIAT a dat startul Caravanei Alcohelp 2012 in Bucuresti, in luna iulie, in Parcul Cismigiu, cand au fost realizate 93 de evaluari ale consumului personal de alcool in randul populatiei generale. Evaluarile au fost urmate de scurte sesiuni de consiliere pentru persoanele ale caror rezultate au fost de peste 8 puncte (consum riscant), iar persoanele respective au fost ulterior indrumate catre serviciile de sanatate specializate. Comparativ, in 2011, au fost realizate in medie 41 de teste pe localitate.
Caravana Alcohelp si profilul consumului de alcool in comunitatile vizitate :
- In majoritatea comunitatilor vizitate, prima reactie a persoanelor evaluate a fost de respingere a specialistilor, dar actiunea le-a starnit ulterior curiozitatea. Cele mai importante aspecte identificate in urma acestor vizite au fost, la fel ca si anii trecuti, lipsa de acces la informatii care privesc consumul abuziv si dependenta de alcool si stigma asociata unui astfel de comportament la risc. Testele efectuate au aratat ca exista o anumita categorie de populatie extrem de interesata de subiect: este vorba despre membrii de familie ai persoanelor cu probleme legate de consumul de alcool, acestia solicitand ajutor si indrumari catre serviciile specializate.
Foto main: Shutterstock
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului ALIAT si HEINEKEN Romania continua Caravana Alcohelp si in toamna 2012.