Spatiul cosmic a fost dintotdeauna fascinant pentru omenire, astfel incat cu timpul s-au descoperit metode din ce in ce mai avansate pentru a crea ferestre spre cer. Abisul celest a reprezentat totodata o provocare pentru oamenii de stiinta si, de ce nu, pentru intreaga lume. Suntem oare singuri in Univers? O intrebare la care inca nu s-a gasit raspuns, o intrebare veche de mii de ani...

Pentru a cerceta, omul a trimis in spatiu navete in incercarea de gasi viata si pe alte planete, insa inainte de a ajunge printre stele, oamenii au fost interesati sa exploreze cerul, de pe Pamant.

Asa au fost inventate primele Telescoape sau Observatoare Astronomice. Noi iti vom prezenta cateva dintre cele mai mari si mai cunoscute dintre acestea, precum si zone de cercetare spatiala de pe Pamant sau din imediata apropiere a acestuia.

Statele Unite se afla in muntii Quinlan, este unul dintre observatoarele specializate pe explorarea pe timp de noapte a spatiului, dar si pe timp de zi, a soarelului. Include 23 de telescoape, de aceea Kitt Peak National Observatory este unul dintre cele mai complexe areale de studiere a activitatii spatiului. Kitt Peak a devenit celebru si pentru ca gazduieste primul telescop utilizat pentru detectarea asteroizilor, precum si pentru calcularea probabilitatii de impact a cestora cu Pamantul.

Autor: Alex Todoran