Masinile de colectie, asemenea oricaror alte obiecte rare, valoroase, reprezinta intotdeauna o atractie pentru oamenii cu bani. Bijuteriile soselelor nu sunt niciodata la indemana oricui, desi una dintre marile lor calitati este ca pot intoarce privirile oricui.

De ce sunt atat de scumpe masinile de colectie? Specialistii din domeniu sustin ca fiecare masina, in anii 40, era unica. Un exemplu il poate constitui modelul care a fost prezentat intr-un film cu Mae West, un Dusenberg din 1935. Acest lucru ridica foarte mult valoarea masinii.


De exemplu, in anul 1884 a fost construita cea mai veche masina de familie din lume, un Rolls-Royce echipat cu 4 locuri, care a fost vandut anul acesta la o licitatie publica contra sumei de 3,5 milioane de dolari.

Desi nu este o masina foarte veche, modelul scos de Ferrari, un 250 GT California fabricat in anul 1961, a devenit cea mai scumpa masina de colectie vanduta vreodata intr-o licitatie publica: 10,9 milioane de dolari.

Subliniem ideea de licitatie publica, deoarece doar prin acest tip de evenimente putem sa cunoastem cateva dintre preturile care circula pe piata. Licitatiile private sunt ferite de ochii presei, iar sumele cu care se achizitioneaza anumite produse de colectie sunt rareori facute publice, fie ca este vorba despre masini.

In ciuda acestui fapt, am reusit sa aflam ca un Mercedes de epoca a fost vandut in cadrul unei licitatii private cu 20 de milioane de dolari. De asemenea, un Bugatti Atlantic detinut de Ralph Lauren a fost vandut cu o suma exorbitanta.




Un Mercedes-Benz 540K din 1937 care valoreaza nu mai putin de 8,235 milioane de dolari a fost vandut prin intermediul unei case de licitatii din Germania si a apartinut celebrului Jack Warner (Warner Brothers Studios).

Masinile de colectie sunt visul oricarui pasionat de automobile si nu este deloc un “moft” ieftin. Insa mogulii care cumpara astazi masini foarte scumpe, peste 50 de ani vor obtine mult mai multi bani din vanzarea lor, asta daca le pastreaza cum se cuvine.

Autor: Alex Todoran