Doua dintre cele mai puternice brand-uri sportive din lume ascund istorii foarte interesante. Noi iti prezentam cateva dintre lucrurile mai putin stiute si interesante.


Spoturile publicitare il infatisau pe "tanarul" pugilist Muhammad Ali alergand alaturi de fiica sa si alti sportivi celebri ai zilelor noastre. Ambele reclame s-au bucurat de un succes fantastic, iar Adidas isi gasea, dupa 56 de ani de existenta, sloganul si pozitionarea.

Unul dintre zvonurile care circula vizavi de logo-ul Nike este acela conform caruia intr-o dupa-amiaza, un student japonez eminent care studia la Universitatea de Arte a fost contactat pentru a concepe un logo original. Oficialii Nike i-au cerut tanarului sa creeze un logo care sa poata fi usor de memorat, dar in acelasi timp sa aiba design foarte simplu. Tanarul s-a apropiat de o foaie de hartie si a desenat o virgula intoarsa. Astfel, logo-ul Nike a prins contur, devenind unul dintre cele mai populare logo-uri din intreaga lume.

In anul 2007 compania Nike a fost cotata la o valoare de piata de peste 17 miliarde de dolari, iar rivalul Adidas a fost cotat ca avand o valoare de piata de aproximativ 11 miliare de dolari. Alaturi de Nike, Adidas reprezinta aproximativ jumatate din vanzarile din industria de imbracaminte sport, dar si de echipament sportiv.

Nike si Adidas sunt doua marci foarte mediatizate si prezente in cadrul multor competitii sportive importante, incepand cu anul 1980 pana in prezent. Cele doua brand-uri au patruns oficial pe piata romaneasca in anul 1999, respectiv 2000.

Articol de Alex Todoran