Cea mai notabila descoperire a fost aceea ca femeile care au depresie pe motiv de stres accentuat, situatie asociata cu o forma de abuz suferit in copilarie, cum ar fi abuzul sexual, au mai multe mitocondrii in ADN, decat celelalte femei, ceea ce i-a facut pe cercetatori sa creada ca nevoile energetice ale celulelor s-au modificat din cauza stresului.

„Am fost foarte surprinsi de aceasta observatie – diferenta de mitocondrii in ADN. Atat de surprinsi incat ne-a luat mult timp sa ne convingem ca observatia este reala si nu doar un artefact”, a marturisit Jonatahn Flint, seful echipei de cercetatori.

Aceasta cercetare a fost publicata in revista stiintifica Current Biology. Cercetatorii demonstreaza astfel cum stresul, depresia si tristetea contribuie la schimbarea structurii ADN-ului. Aceste schimbari ar fi cauzate de hormonul cortizon. Potrivit lui Flint, aceste schimbari moleculare reflecta modul natural al corpului de a face fata stresului major. „Depresia poate fi astfel considerata o o reactie metabolica la stresul major perceput”, explica acesta.

Citeste continuarea pe Garbo.ro