Recenzie film 9

Am asteptat cu sufletul la gura sa am ocazia sa vad 9, un film sinistru de animatie care prezinta un viitor post apocaliptic in care cateva papusi numerotate de la 1 la 9 se lupta cu masinarii ucigase.

Inca din primul moment m-au surprins animatiile, diferite, culorile triste, universul intunecos si apasator. Totul este diferit de lucrurile cu care te-ai obisnuit prin alte pelicule de animatie. 9 incepe posomorat si continua in acelasi mod pana la final. Cu toate acestea, intr-o mare de comedii animate dragalase, 9 iese foarte clar in evidenta prin tot ce inseamna: personajele sunt niste papusi sinistre facute din saci, starea sugerata este una depresiva iar culorile alese sunt apasatoare. Ceea ce mi se pare interesant este faptul ca folosind actori s-au facut cel putin 3 filme cu scenarii asemanatoare cu 9, care au trecut neobservate. Totusi 9 reinventeaza conceptul si o face bine.

Din pacate insa, timpul dedicat peliculei nu este suficient pentru a da adancime suficienta personajelor si mai tot timpul ai senzatia ca actiunea este destul de grabita. Cu toate acestea stai cu rasuflarea taiata in dorinta de a vedea ce se mai intampla. La baza filmului sta o reteta de horror, pe care in mod sigur o vei depista imediat dar exact datorita realizarii, 9 reuseste sa se faca placut.

Motivul pentru care poti sa treci foarte usor peste orice fel e greseala pe care ar putea sa o faca 9 este acela ca filmul este altfel. De la inceput pana la sfarsit pelicua prezinta o noua fata a filmelor de animatie, o abordare noua a unui subiect invechit, o infatisare noua a unui decor exploatat pana la refuz si o experienta unica.

Merita sa vezi 9. Crede-ma.