Nu va spun nici o noutate, dar vazandu-i pe unii m-am gandit ca unele lucruri, desi evidente din punct de vedere logic, trebuie semnalate. Nu de alta, dar acum e bine sa tinem cont de cat mai multe aspecte pentru a nu ajunge sa dam bani service-urilor.

Asadar, iata ce ar fi de spus:

- masinile de astazi au un sistem de racire foarte bine pus la punct. Chiar daca afara sunt 40 grade, poti merge cu 150 km/h pe autostrada, fara sa ai probleme cu racirea. Nu ai nici in oras la aceeasi temperatura, dar pe autostrada! Ei bine, dupa ce-ti alergi masina cu motorul la turatie mare, cand opresti pentru cine stie ce motiv, nu opri imediat motorul! Lasa-l sa mearga la relanti macar un minut, pentru ca lichidul de racire sa-si faca circuitul si sa raceasca uniform interiorul motorului. Unii producatori specifica treaba asta in manualul de intretinere.

- nu spala masina cand afara e canicula! Apa rece, sub presiune, pe lacul unei vopsele dilatate de caldura va duce la contractie imediata si niste crapaturi vizibile pe lac.

- valabil nu neaparat vara, dar mai ales vara. Cand intri in spalatorie dupa un drum lung sau prin aglomeratie, nu-i lasa sa-ti dea imediat cu apa pe masina. Discurile de frana sunt incinse, iar apa rece care vine peste ele le poate face sa crape.

- evita sa lasi masina in plin soare. Daca nu ai de ales, protejeaza plansa de bord cu acele protectii speciale. Altfel, bordul va “imbatrani” mai repede. Ai grija cand lasi masina sub copaci. Gainatul pasarilor (acid) peste o vopsea incinsa, se lasa cu pete clare.

sursa: motorstory.ro