De-a lungul timpului, modelul SLR McLaren, atat de apreciat de fanii Mercedes (dar nu numai) a avut mai multe editii speciale. Totusi, nici una nu se ridica la nivelul acesteia. Este cea mai radicala interpretare a lui SLR, dar si din domeniul bolizilor moderni.
Mercedes SLR roadster a fost luat ca baza pentru aceasta editie speciala, dar a cunoscut transformari foarte mari, designerii avand ca obiectiv desenarea unei masini care sa semene cat mai mult cu cea a carei glorie o evoca. Astfel, pe langa retusurile de detaliu, SLR Stirling Moss nu are parbriz si nici geamuri laterale, la fel ca SLR-ul 300 de acum mai bine de 50 de ani. In fata exista doar doua mici deflectoare, inalte de cativa centimetri, care sa dirijeze curentul de aer peste pilot. Prizele de aer care se inalta in spatele postului de conducere au si rolul unor arcuri de securitate, in caz de rasturnare.
Aproape toate elementele caroseriei au fost mult modificate. Blocurile optice, stopurile, capota, partile laterale, toate au trecut prin mainile designerilor, rezultatul final fiind un bolid supersport retro, dar cu tehnica moderna. Motorul este cel cunoscut de pe SLR. Un V8 supraalimentat, care livreaza 650 CP si poate propulsa masina de la 0 la 100 km/h in doar 3,5 secunde. Viteza maxima este de 350 km/h, iar cei de la Mercedes spun ca poate fi atinsa fara probleme, in ciuda lipsei parbrizului. La redesenarea masinii s-a tinut cont si de noile necesitati de aerodinamica, masina dispunand acum de o mai mare apasare aerodinamica. Franarea este sustinuta si de o frana aerodinamica, o parte metalica ridicandu-se automat, cand soferul franeaza de la peste 120 km/h. Aceasta poate fi operata si manual, de catre sofer.
via SOTTO
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Pe aripile vantului cu o masina de senzatie.