Sunt cateva masini americane pe care nu ai cum sa nu le iubesti. Una dintre ele este Corvette. Mai precis, Corvette ZR1, cea mai puternica versiune oficiala. Incet-incet teoria cu masinile sport americane care nu impresioneaza decat in linie dreapta incepe sa paleasca din pricina dovezilor care arata ca lucrurile s-au schimbat. Americanii stiu sa puna la punct o suspensie, daca asta vor de la masina respectiva si au inceput sa testeze in Europa, chiar pe Nurburgring. Asta desi modelele pe care ei le testeaza pe acest circuit (ex. Corvette, Cadillac CTS-V) nu fac deloc furori printre pasionatii de supersport din Europa.


E adevarat ca exista si niste diferente intre cele doua masini. GT-R are doar 480 CP, fata de cei 638 CP ai masinii americane, care este si mai usoara. Nissan GT-R are avantajul tractiunii integrale, care nu ajuta foarte mult pe acest circuit cu multe linii drepte.

Comparatia intre cele doua masini exista pentru ca pur si simplu Corvette ZR1 avea de batut cel mai bun timp stabilit anterior, iar acesta era cel al lui GT-R. Diferentele insa arata ca cei doi bolizi nu sunt chiar la acelasi nivel - pentru a putea fi comparati. Situatia ar putea deveni egala cand Nissan va produce o versiune si mai hardcore a lui GT-R, versiune aflata acum in teste.

Oricum, performanta lui ZR1 este una deosebita. O masina americana sa stabileasca cel mai bun timp (pentru masinile de serie) pe Nurburgring!

Iata si clipul video cu cel mai rapid tur al lui ZR1. Deja stiti cat dureaza, dar vizionati-l pana la capat, neaparat cu sonor. Pilotul, inginer de dezvoltare in cadrul GM are pe parcurs cateva gesturi de dezamagire - sunt mici greseli pe care le face si fara de care era posibil ca ZR1 sa fi scos sub 7 minute si 26 de secunde.

[Via]

Textul original se afla pe blogul lui Dan. De ce am ales sa vi-l prezentam? Pentru ca Dan scrie despre cele mai tari masini, pentru ca blogul lui cuprinde informatii interesante, pentru ca stilul lui este pe gustul nostru. Altfel spus, pentru ca Dan are yBlog.