Asupra Americii a planat dintotdeauna intrebarea daca reuseste sau nu sa impuna cu adevarat valori, daca doar preia sau dezvolta concepte proprii. In materie de masini, nu exista indoiala ca a reusit de-a lungul timpului sa ofere pasionatilor adevarate bijuterii pe care acum le putem numi legende. Ford Mustang este una dintre acestea.



Cu un “look” extrem de sportiv si un pret de productie foarte scazut comparativ cu al celorlalte masini din aceeasi clasa ale epocii, Mustang-ul reusea sa se impuna pe piata ca lider in vanzari si inovatie.


Pana in 1973 Mustang-ul a pastrat liniile de baza ale modelului '67, iar in '73 a aparut pentru prima data Mustang Mach 1, model nu prea reusit, fiind slab cotat de cumparatori. Aceasta versiune mai are insa nicio legatura cu ceea ce a fost inainte, bazandu-se pe un concept in totalitate nou.

In 2004, la implinirea a 40 de ani ani de existenta a Mustang-ului, acesta a revenit pe piata cu un model care pare a celebra varianta din 1967 a masinii. Farurile au devenit din nou rotunde, capota lunga si fast-back.

Cu o traditie de peste 40 de ani, cu vanzari spectaculoase de-a lungul timpului, cu modele mai reusite sau nu, inovatii sau intoarceri la origini, Ford a reusit prin Mustang sa creeze o masina speciala, cu un caracter propriu, o legenda care continua. Celebritatea a facut din modelul '67 si o "vedeta" a entertainmentului cinematografic si muzical. Cel mai important rol l-a avut ca "Eleanor", o masina cu vointa proprie in "Gone in 60 seconds". De asemenea, multi muzicieni din perioada '80-'90 au folosit-o in clipuri - modelul '67 apare la cei de la Guns'n'Roses in clipul melodiei "Don't cry".

Articol de Andrei Dutulescu