Mercedes este constructorul cunoscut pentru faptul ca reuseste sa adapteze sistemele futuristice prezente pe concepte sau show car-uri la modelele de serie. Iar ultimele modele concepute de germani, S Klasse si CL Klasse, abunda in astfel de inovatii care in prima faza au aparut ca proiecte acum trei ani.

Asa este Night View Assist, un nou sistem care utilizeaza tehnologia razelor infrarosii pentru a afisa o imagine reala a soselei pe timpul noptii. NVA a fost prezent initial pe modelul-proiect F500 Mind, care a aparut in 2003. Pachetul despre care vorbim poate ridica vizibilitatea soferului pe timpul noptii cu nu mai putin de 125% in comparatie cu clasicele faruri cu halogen.

Cele doua modele de lux dispun, de asemenea, de un display de bord multimedia dezvoltat in premiera tot pe F500 Mind. In plus, Distronic Plus, un sistem cruise control ghidat cu radare adaptive deriva din conceptul F100, lansat de Mercedes acum 15 ani. Aceasta se foloseste de un miniradar montat pe grila frontala pentru a mentine o distanta de siguranta fata de vehiculul din fata.


S-Klasse a fost, de asemenea, primul model care a dispus de sistemul de navigatie Mercedes lansat in premiera pe Vario Research Car (1995). Daca initial avea limite, acest sistem acopera astazi o mare parte din regiunile importante de pe Glob. In acelasi an in care a lansat F100, Mercedes a dezvelit modelul C112, care gazduia in premiera sistemul Active Body Control (ABC), introdus in premiera pe un model de serie in 1999 (CL Klasse). Ultima generatie a acestui sistem si-a facut debutul pe SL-Klasse in acest an, fiind un element constitutiv al sistemelor de siguranta de pe noul CL.

Mercedes continua insa sa inoveze. Astfel, sistemul de faruri adaptive cu cinci functii independente reprezinta una dintre ultimele descoperiri ale constructorul german si deriva direct din cocneptul F200 Imagination (1996).

Ultimul astfel de concept de cercetare lansat de Mercedes este F600 Hygenus, care a vazut lumina zilei in acest an. Sistemele par astazi ireale, insa in cativa ani vor reprezenta pachete normale in dotarile modelelor germane. Astfel, sistemul fuel cell (care dezvolta echivalentul a 115 CP si are o autonomie de 400 de kilometri) si cel mai avansat stagiu al dezvoltarii celebrului PRE-SAFE reprezinta ultimele astfel de tehnologii.

Un articol de Mircea Mester
Sursa: automarket.ro