DE FAPT, EFECTUL DESPRE care vorbim si pe care aceasta masina il provoaca femeilor poate fi resimtit cel mai corect de barbati, desigur. Desi exista femei care declara ca botul este prea agresiv si evoca mult prea mult farmecul triunghiului originar, deci ca nu le place, nimeni nu poate rezista farmecului irezistibil de Alfa.

Si chiar daca exteriorul poate primi minusuri din aceste motive de neinteles pentru un barbat al carui sistem hormonal functioneaza in parametri, interiorul impecabil ingenuncheaza cu o fermitate dureros de placuta orice femeie naravasa.

Alfa 159 este raspunsul italienilor ca se poate. Nu stim exact ce, dar stim sigur ca se poate. Aceasta masina, desi pare un simplu model 156 evoluat mult spre bine este, de fapt, complet noua. De ce oare nu mai avem celebrul maner incastrat in usa din spate?


Motorul diesel din test - cinci cilindri, 2.4 JTDM de 200 de cai putere - se comporta admirabil si livreaza un cuplu de 400 Nm destul de jos in ture, astfel incat sa permita acceleratii si reprize rapide. Foarte rapide. Consumul declarat de constructor se afla undeva in jurul valorii de 6,8 litri in modul de rulare combinat, ceea ce este destul de aproape de adevar doar daca te plimbi cu trepta a sasea si cu 90 km/h in drum spre mare.


Vorbim despre acel tremurat ocazional la trecerea peste denivelari accentuate in viteza, dar acesta este un amanunt atat de lipsit de importanta pentru o masina la care conteaza de zece ori mai mult valoarea emotionala, incat l-am si uitat. De fapt, cu totii suntem constienti ca Alfa Romeo este una din acele marci pe care, daca se strica ori nu poti sa te superi, ori te superi dar creste pasiunea pe care ti-ai facut-o pentru masina din garaj.


Cei care prefera plimbarile in oras va trebui sa se obisnuiasca cu schimbarile dese ale treptelor de viteza, cutia scurta garantand acceleratii si reprize rapide, dar fiind enervanta pe drumurile care necesita schimbari dese ale vitezelor. La interior, Alfa Romeo 159 este foarte ergonomica si ofera in versiunea de top o ambianta senzationala cu o personalitate aparte, ce poate fi regasita doar in interiorul unui model Alfa Romeo.


Daca raceala acestui material incalzita de lumina ambientala rosie ce "cade" pe consola din plafon nu va impresioneaza, cu siguranta o vor face cele trei indicatoare rotunde "incastrate" in consola centrala. Ele va indica nivelul de combustibil, de temperatura a apei si presiunea de supraalimentare. Tare! Foarte tare de fapt.

Si pentru ca fiecare barbat este egoist si isi aminteste zambind de momentele in care, copil fiind, isi strangea jucariile la piept cand un altul vroia sa se joace si el, Alfa Romeo exploateaza sentimentele soferului care poate gasi acum doar in 159 un instrumentar de bord orientat catre el.

Practic, doar soferul poate sa citeasca toate informatiile de pe consola centrala, lucru care ne bucura enorm, plus ca avem o scuza valabila pentru replici de genul: "Vino mai aproape sa-ti arat". Pozitia de conducere este insa usor inalta. Pasagerul din spatele soferului poate sa "traga cu ochiul" insa, daca la volan se afla o persoana mai inalta care a impins scaunul spre spate, spatiul la genunchi scade considerabil.

Daca de acum 159 nu mai arata ca un coupe (remember 156), spatiul interior este de coupe. Loc suficient in spate exista doar daca soferul si pasagerul din dreapta nu exagereaza cu mutatul scaunului catre spate. Alfa Romeo 159 2.4 Multijet este disponibila doar in echiparea Distinctive la un pret CIP de 27.647 de euro, foarte corect pentru performantele masinii si mai ales pentru cum te simti in ea datorita designului care iti da dreptul sa visezi cu ochii deschisi la ziua in care vei conduce un Ferrari.

Concluzie:
Cel mai puternic Diesel in patru cilindri din clasa sa. Designul iti taie respiratia.

Pret:
27.647 euro CIP

Performante:
0-100 km/h in 8,4 sec., vit. max. 228 km/h, consum mediu 6,8 l/100 km.

Date tehnice:
4 cil., 2.387 cmc, 200 CP., 400 Nm, 1.630 kg.

Autor: Costin Giurgea
Aparut: Numarul 11 - Aprilie 2006
Sursa: topgear.ro