UN NOU AN, UN NOU PARIU RELATIV sigur pe castigatorul de la Le Mans - ultimul prototip Audi. R8 a castigat de cinci ori in sase ani, iar acesta este succesorul sau, noul R10.

Castigarea cursei de anul acesta nu este o concluzie prematura, pentru ca noua masina are o mostra de tehnologie noua: un motor diesel. Este un V12 twin-turbo de 5,5 litri nounout, ce produce 650 CP si 1.100 Nm. Nu este, deci, orice diesel.

Are un bloc din aliaj usor, mai mult sau mai putin intalnit la o "motorina". Din cauza ca plaja de putere este destul de larga - Audi spune intre 3.500 si 5.000 rpm - soferul va schimba treptele mai rar, ceea ce ar trebui sa fie atat in beneficiul omului, cat si al masinii pe curse de anduranta.


De atunci, tehnologia a fost transferata catre masini le de strada, incluzand aici motorul 2,0T FSI de pe A3 si Golf GTI. Sa speram ca inginerii care lucreaza la noul R10 vor dezvolta ceva de care sa beneficieze si motoarele masinilor obisnuite.

Noile reguli de la Le Mans favorizeaza chiar motoarele diesel, deoarece forul conducator incearca sa apropie masinile participante de cele de strada. Prin urmare, turatiile vor fi limitate, pilotii nemaiputand tura motorul la infinit pentru a avea mai multa putere - calea de succes obisnuita in motorsport.

Asadar, reglementarea unor plaje joase de turatii inseamna ca, pentru prima data, diesel-urile au o sansa. Peugeot este de acord cu asta, francezii anuntand ca vor veni si ei cu un diesel la Le Mans. Totusi, asta nu se va intampla mai devreme de 2007.

Audi tinteste o victorie din prima inca de anul acesta.

Autor: BBC Top Gear
Aparut: Numarul 9 - Februarie 2006
Sursa: topgear.ro