Am vazut de-a lungul timpului un automobil sport amfibiu (Splash), unul chiar subacvatic (sQuba), unul cu lungime variabila (Presto) sau unul cu cockpit mobil (Advantige R one). Pana si anul trecut Rinspeed a atras atentia cu un apendice care se atasa unui Smart pentru a-i mari utilitatea sau a-i oferi un surplus de autonomie sau motricitate (Dock & Go). Dar asta nu inseamna ca e simplu sa inovezi in fiecare an.

2013 este anul lui Rinspeed MicroMAX, un… sa-i spunem autoturism, simbioza perfecta intre autobuz si telecabina. O data ce eliminam insa designul din discutie (e clar ca nimeni nu s-a chinuit pentru a gasi o forma agreabila aici), descoperim o intentie nobila: conceptul poate transporta pana la cinci pasageri plus un automat de cafea, un carucior de cumparaturi sau, usor ironic, un frigider. Asta in timp ce dimensiunile exterioare sunt compacte (ma rog, cel putin cele care conteaza in trafic, nu luam in calcul inaltimea de 2,2 m), Rinspeed MicroMAX afisand o lungime de 3,7 m, similara cu a unui Mini.

Numai ca organizarea pe inaltime a impus folosirea unor scaune care nu arata deloc ergonomic, semanand cu cele obisnuite intr-un bar. Inclusiv soferul pare a sta chinuit la volanul lui MicroMAX, dar, din fericire, vorbim de calatorii pe distante scurte, iar atmosfera la bord pare foarte relaxanta, datorita suprafetelor vitrate mari si a materialelor alese. In plus, caroseria cubica permite automobilului sa fie foarte configurabil, putand servi la fel de bine in traficul urban ca vehicul de pasageri sau utilitar.

Citeste continuarea pe Motorstory.ro

Sursa foto main: Rinspeed MicroMAX