Mai mult de jumătate dintre românii care s-au uitat la TV în luna iulie au urmărit una dintre cele 5 televiziuni

În mod normal, iulie este luna cu cel mai scăzut consum de televiziune din timpul anului, căci sezonul estival influențează puternic audiențele. Totuși, cota comulată de vizionare a celor cinci televiziuni menționate este ridicată, luând seama că acestea se raportează la 72 de posturi înscrise în sondajele Kantar Media. Așadar, celelalte 67 de televiziuni se bat pe restul de piață de 44%.

Pro TV, Antena 1 și Kanal D (posturi de divertisment și de filme) plus România TV și Antena 3 ( trusturi de știri) fac agenda divertismentului și a știrilor la noi, dar nu de acum, ci de șapte ani.

Mai mult, nu se întrevede că altcineva ar putea deturna vreunul dintre aceste canale. De pildă, TVR1, care are și el un buget impresionant. În iulie, ratingul mediu al canalului principal al Societății Române de Televiziune a fost de 68.000 de telespectatori pe minut, pe tot parcursul unei zile, față de Antena 3, cu o medie de 174.000 de persoane pe minut, în aceleași condiții. În concluzie, românii care se uită acum la televizor nu sunt dispuși să schimbe canalele, semn că cele cinci televiziuni le satisfac preferințele și nevoie.


Cum arăta clasamentul în 2012?

În același iulie, dar 2012, topul celor cinci „grei” din televiziune era format din Pro TV, Antena 1, Kanal D, TVR1 și Acasă TV - în prezent Pro 2- potrivit Libertatea. De amintit este faptul că nișa televiziunilor tematice, formată din Discovery, History, National Geographic, National Geografic Wild și Travel Chanel reprezintă adesea un refugiu pentru cei care s-au săturat de jucătorii consacrați de pe piață. 1,17% dintre românii care s-au uitat la televizor în iulie 2020 au urmărit unul dintre aceste programe educative.