România a reclamat WizzAir la UE după ce compania aeriană a anulat nouă curse într-o singură zi

Cursele întârziate și anulate seamănă haos și proteste în aeroporturile din țara noastră, mai ales că ne aflăm în plin sezon de vacanțe. Autoritatea Aeronautică a trimis o scrisoare Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei şi s-a plâns de problema curselor anulate şi întârziate de la WizzAir.

Agenţia va începe o serie de inspecţii la compania aeriană. Sancţiunea cea mai aspră este suspendarea certificatului de zbor, dar varianta este puţin probabilă, a transmis secretarul de stat de la Transporturi, Bogdan Mîndrescu.

„Urmează să facă verificări/inspecții (la Wizz Air Hungary şi Wizz Air Malta). Sancțiunea maximă, în caz de deficienţe grave, poate fi suspendarea sau revocarea certificatului de operator aerian”, a declarat Bogdan Mîndrescu, secretar de Stat la ministerul Transporturilor.

Peste 580 de zboruri au fost întârziate cu mai bine de 30 de minute şi peste 230 de zboruri cu mai bine de o oră numai în ultima săptămână pe Aeroportul „Henri Coandă” din Bucureşti.

Totodată, 23 de zboruri au fost anulate. Nici sâmbătă, 5 august, situația nu a fost mai bună. 13 zboruri au fost întârziate, iar cea mai mare întârziere a fost de aproape 5 ore. Alte 2 zboruri au fost anulate. Cei care au plecat sâmbătă spre Grecia cu WizzAir au avut de pătimit, căci zborul lor a decolat cu 300 de minute întârziere.

Tot atunci, pasagerii care se pregăteau de îmbarcare spre Napoli, au fost surprinși neplăcut de vestea că zborul WizzAir a fost amânat. Întârzierea a fost până la urmă destul de mare 3 ore. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunţă că pasagerii români pot să depună sesizări împotriva companiei WizzAir pe site-ul din România al Centrului European al Consumatorilor.