Noile tramvaie din Capitală intră în circulație începând de sâmbătă

În cadrul ședinței Consiliului General al Capitalei au fost stabilite detaliile noilor tramvaie. De asemenea, a fost aprobat un proiect care prevede punerea noilor tramvaie la dispoziţia Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov.


"Acest proiect este necesar pentru a putea introduce în trafic tramvaiele recepţionate, noi, aduse în Municipiul Bucureşti de către Compania Astra Arad SA. Cu bucurie o spunem că peste 33 de ani au trecut de la Revoluţie încoace şi Bucureştiul va avea în sfârşit tramvaie noi care să circule pentru bucureşteni. Felicităm pe toată lumea care a participat la acest demers şi să ne vedem mâine pe linia lui 41, cu aceste tramvaie", a spus viceprimarul Bujduveanu.


În contractul încheiat între Municipiul Bucureşti şi Asocierea Astra Vagoane Călători SA - CRRC Qingdau Sigang CO se menționează că până la sfârşitul anului 2022 vor fi furnizate 17 tramvaie, din totalul de 100. Noile tramvaie ajunse în Capitală vor fi introduse pe liniile: 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. Astfel, începând de sâmbătă, tramvaiele Imperio vor rula doar pe linia de metrou uşor 41, după care de săptămâna viitoare vor fi introduse treptat şi pe alte trasee.


Care sunt avantajele noilor tramvaie Imperio

Societatea de Transport Bucureşti a transmis în luna octombrie că tramvaiul Imperio face parte din gama de 36 metri. STB a menționat că achiziția celor 100 de tramvaie este un avantaj pentru societatea de transport.


"Achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje pentru STB S.A., dintre care menţionăm: creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant; creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces; reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune; consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra", menţiona sursa citată.

STB a mai menționat că noile tramvaie sunt dotate cu noua generaţie de validatoare la fiecare uşă, pentru ca pasagerii să poate efectua plata cu călătoriei cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC. Tramvaiele au și sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC. De asemenea, acestea sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului.


"Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale. Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care le va oferi informaţii despre starea de funcţionare a sistemelor tramvaiului, operarea uşilor şi alte informaţii necesare în timpul mersului", transmitea Societatea de Transport Bucureşti.