România va cumpăra 20 de trenuri electrice
România se pregătește să achiziționeze 20 de trenuri electrice pentru circulația națională. Anunţul a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Această inițiativă va avea loc prin programul PNRR.
„Menţionăm că a fost lansată, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum şi achiziţionarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini”, anunţă ARF.
De asemenea, perioada de mentenanţă şi de reparaţii este de 15 ani, iar contractul de achiziţii prevede o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, cu ajutorul unui act adițional. După ce trenurile vor fi achiziționate, acestea vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători în baza unor contracte de servicii publice care urmează a fi realizate.
Trenurile electrice vor circula pe mai multe rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, respectiv: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava, Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia, Iaşi – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia, Suceava – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia şi Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi.
Guvernul propune majorarea salariului minim la 3.700 de lei
„Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA şi 2.374.592.589,90 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, „Componenta 4 - Transport durabil” şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, a precizat ARF.
Durata contractului este de 208 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Ofertele se primesc până pe 26 septembrie.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro