Nou punct de trecere a frontierei între Moldova și România

Relațiile dintre România și Republica Moldova se apropie și mai mult. De această dată datorită unui nou proiect care prevede înființarea unui nou punct de trecere a frontierei.

Potrivit proiectului, odată cu realizarea acestuia va permite accelerarea şi facilitarea traversării frontierei de către persoane şi mijloace de transport, fluidizarea traficului transfrontalier şi reducerea timpului de aşteptare la restul punctelor de trecere a frontierei de stat.

Din cauza războiului declanșat în Ucraina, punctul de trecere a frontierei Leușeni - Albița este cel mai aglomerat și solicitat. Din această cauză cozile sunt kilometrice, iar timpul de așteptare este chiar și până la câteva ore bune. Pentru a face față fluxului de persoane și transport, au fost aduși lucrătorii din vamele care au fost închise, cele de la granița cu Ucraina.

De la începutul războiului, transportul de persoane și cel de mărfuri a crescut și mai mult, iar acum angajații vamali încearcă să facă față fluxului de persoane care traversează granița.


Ce alte puncte de forntieră există între România și Moldova

Autoritățile au anunțat că deschiderea punctului de trecere Leova-Bumbăta va avea loc după ce se va crea o infrastructură corespunzătoare, precum şi asigurarea cu personalul necesar.

România și Republica Moldova au o graniță comună cu o lungime de 681,3 km, fiind o frontieră fluvială datorită râului Prut, și o porțiune de 570 m pe fluviul Dunărea.

Între cele două țări se află 9 puncte de trecere a frontierei, toate în regim de trafic internațional (6 rutiere și 3 feroviare):



  • Rădăuți-Prut (BT) - Lipcani (BR) - rutier

  • Stânca (BT) - Costești (RS) - rutier

  • Sculeni (IS) - Sculeni (UN) - rutier

  • Albița (VS) - Leușeni (HN) - rutier

  • Oancea (GL) - Cahul (CH) - rutier

  • Galați (GL) - Giurgiulești (CH) - rutier

  • Iași (IS) - Ungheni (UN) - feroviar

  • Galați (GL) - Giurgiulești (CH) - feroviar

  • Fălciu (VS) - Stoiana (Stoianovka) (CT) - feroviar