Deputat PNL, cere modificarea mediei alcoolemiei în România

Deputatul Marian Cruşoveanu afirmă că în România ar trebui să se modifice legislația națională referitoare la media alcoolemiei admise. Această schimbare ar contribui la reducerea numărului de accidente.


„Este obligatoriu să adoptăm cât mai repede noua Strategie naţională de siguranţă rutieră, prin care putem să minimalizăm ororile pe care le pot face participanţii în trafic”, a spus deputatul.


Cruşoveanu a declarat că la nivelul ţării noastre este necesară atât voinţă politică cât şi măsuri urgente în ceea ce priveşte îmbunăţirea legislaţiei în domeniu. Majoritatea accidentelor din România se produc din cauza consumului de alcool la volan, viteza neadaptată la condițiile de drum și lipsa indicatoarelor și a marcajelor rutiere.


„Potrivit datelor oficiale, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave, în România, sunt viteza neadaptată la condiţiile de drum, lipsa şi degradarea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere, precum şi prezenţa alcoolemiei peste limita permisă în rîndul conducătorilor auto.”, a mai afirmat liberalul.



Deputatul vrea alcoolemia 0 la conducătorii auto în România

Media alcoolemiei este de 0.05 la mie în țările din Europa, în timp ce în România aceasta este de 0.08 la mie. Acest lucru este un semnal de alarmă pentru autoritățile și societatea românească, care trebuie modificat pentru siguranța cetățenilor. Deputatul a subliniat că trebuie să tindem ca în România alcoolemia să fie 0 pentru conducătorii auto, astfel vom evita producerea multor accidente.


„În ceea ce priveşte alcoolemia conducătorilor auto, ţara noastră pare extrem de permisivă comparativ cu celelalte ţări europene. Dacă media de alcoolemie admisă la nivelul ţărilor europene este de 0,05 la mie, din păcate în România este 0.08 la mie, ceea ce ne indică faptul că trebuie să modificăm legislaţia şi trebuie să tindem spre zero alcool în rândul conducătorilor auto”, a spus el.


Cruşoveanu a mai afirmat că în România a existat anterior o modificare spre bine în privinţa numărului de accidente şi decese rutiere. Însă în timp ce multe state europene au ajuns la o reducere a deceselor cu 50%, România nu a reuşit aceeași performanță şi s-a oprit la nivelul de 37%.