Nicușor Dan vrea taxă de poluare în București
Chiar dacă veniți din alte județe va trebui să achitați o astfel de taxă pentru a putea traversa Bucureștiul. Toate aceste idei sunt parte a unui proiect al Primăriei Capitalei, care are drept scop crearea unei zone cu emisii reduse pe toate drumurile publice din București pentru o perioadă de șase ani. Urmează ca proiectul să intre în dezbatere publică.
Autovehiculele pentru care va trebui să fie achitată taxa de poluare sunt motocicletele, maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice.
Taxele pe care le-ar putea achita șoferii
Pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2, taxele vor începe de la 20 de lei pe zi până la 5.500 de lei pe an. Aceleaşi tarife sunt valabile şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti, însă doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor. Persoanele care refuză să achite o asemenea taxă vor risca amenzi cuprinse între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatarea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală.
Începând de la 1 ianuarie 2023, circulația va fi permisă între orele 8.00-20.00 cu excepția zilelor libere numai cu achitarea taxelor de poluare.
Excepții de la regulă se vor aplica doar vehiculelor SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice. Banii colectați vor fi direcționați spre un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete.
Ce vehicule trebuie să achite taxa de poluare pentru a circula în Capitală din 2023
- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri
non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2
- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg
non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
Tarife pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2
- Taxă 1 zi: 20 lei
- Taxă 3 zile: 55 lei
- Taxă 7 zile: 120 lei
- Taxă 30 de zile: 500 lei
- Taxă 365 de zile: 5.500 lei
Taxe achitate de mașinile care nu sunt înregistrate în București
- Taxa zilnică – 20 lei
- Taxă 5 zile – 90 lei
- Taxă 7 zile – 120 lei
- Taxă 30 de zile – 500 lei
- Taxă 365 de zile – 5500 lei
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Nicușor Dan vrea să introducă taxa de poluare. Ce tarife vor avea de achitat șoferii.