Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) va participa miercuri, 29 septembrie, la un protest. Șoferii de TIR cer soluționarea problemelor din Transporturi.

Protest cu 100 de TIR-uri. Șoferii români de camion ies în stradă și vor bloca drumuri din toată țara

Protestul se va desfășura între orele 09:00-15:00, în fața sediului Guvernului. La această acțiune pot participa numai 100 de persoane/autovehicule, în loc de 5.000, coform noilor reguli impuse pentru Capitală, determinate de creșterea ratei de infectare. Toate organizațiile vor fi acolo cu câte cel puțin un reprezentant: COTAR, UNTRR, APTE 2002, ARTRI ,FORT, APULUM, și ATM BUCOVINA.

Problemele principale pe care trebuie să le rezolve Guvernul și Parlamentul României pentru a salva Transporturilor sunt:


  • eliminarea impozitării diurnelor retroactive pe ultimii 5 ani;

  • despăgubirile care nu li s-au plătit miilor de șoferi ce au ajuns în service-urile auto în ultimul an;

  • stoparea majorării nejustificate a prețurilor pentru polițele RCA.

În cazul în care problemele vor continua, în cel mai scurt timp, acțiunile de protest vor fi organizate în toată România. Un comunicat COTAR arată că se pot organiza manifestații simultan, în sute de locuri din țară, cu zeci de mii de mașini.

Citeste si:
Protest în fața Ministerului Muncii față de modul de calcul al...
Protest în fața Ministerului...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Acum o săptămână, COTAR a cerut Guvernului intervenția urgentă pentru a proteja asigurările auto ale românilor, după intrarea în faliment a City Insurance, cea mai mare companie de profil. Mai exact, a solicitat autorităților să elimine din proiectul de Ordonanță pentru modificarea legii RCA prevederile care vor permite companiilor de asigurare să-și însușească pe nedrept banii asiguranților români.

Drept urmare, Executivul este în pregătiri cu un plan: să le ofere asiguratorilor auto o Ordonanță de Urgență prin care tocmai aceștia vor ajunge să limiteze despăgubirile după accidente, iar diferențele vor fi plătite din buzunarele păgubiților.

„Următoarele victime ale acestor prevederi vor fi service-urile auto corecte”

„Fixarea unor aşa-zise preţuri de referinţă pentru lucrările de reparaţie va oficializa şi legaliza unele practici deja apărute pe piaţa asigurărilor, din cauza cărora păgubiţii cu daune neplătite au ajuns în faţa instanţei pentru a-şi recupera de la asigurător banii de reparaţii. Dacă această ordonanţă va intra în vigoare în actuala formă, există riscul ca, în timp ce firmele de asigurare vor putea majora după bunul plac, în continuare, preţul poliţelor, asiguraţii să fie nevoiţi să-şi achite reparaţiile prin co-plată.

Următoarele victime ale acestor prevederi vor fi service-urile auto corecte, care vor refuza efectuarea unor reparaţii îndoielnice, sub preţul real al pieselor şi manoperei. Parte a unei componente economice care contribuie cu procente semnificative la PIB-ul României, acestea vor ajunge să dea faliment, după ce de ani de zile au susţinut reparaţiile beneficiarilor, cu riscul de a aştepta ani de zile hotărârile instanţelor de judecată pentru a-şi recupera banii de la societăţile de asigurare", se precizează în comunicat.

Citeste si:
Ciolacu: O altă Convenție Democrată se ceartă pe putere, în vreme...
Ciolacu: O altă Convenție...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.