Bănescu precizează, printr-un comunicat de presă, că Biserica este favorabilă oricărui tip de educaţie cu adevărat utilă şi autentic formatoare pentru copii şi tineri. Totuşi, în legătură cu „educaţie sexuală” Patriarhia a făcut mai multe precizări.

„Există deja în şcolile din Romania materii (în afară de Biologie) al căror conţinut este perfect adecvat predării noţiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate (Consiliere şi dezvoltare personală, Educaţie pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.) Patriarhia Română, dar şi celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor şcolare de orice tip de ideologie, precum „ideologia de gen" sau de „recomandările” ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa şi BZgA, intitulat „Standarde pentru educaţia sexuală in Europa - un cadru pentru factorii de decizie politică, specialişti şi autorităţi din domeniul educaţiei şi sănătăţii”, a spus purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu.

Potrivit sursei citate, programele școlare sunt elaborate de către Ministerul Educației, nu prin lege adoptată de Parlamentul României.

„Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social.

În unele state ale Uniunii Europene, educația sexuală este organizată în cadrul altor discipline școlare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).

Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului", adaugă BOR.